معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان اعلام کرد:

نهادسازی اقتصادی، اقدامی لازم برای کاهش بیکاری در کردستان

۱۳۹۸/۰۵/۱۰ - ۰۹:۵۶:۰۶
کد خبر: ۸۷۹۱۶۰
نهادسازی اقتصادی، اقدامی لازم برای کاهش بیکاری در کردستان
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: نهادسازی اقتصادی اقدامی لازم در راستای کاهش بیکاری در کردستان است و همه مدیران در این خصوص مسئول هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ حسین فیروزی در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان، با اشاره به ایجاد ۱۴ نهاد اقتصادی در استان در قالب طرح تکاپو، افزود: این نهادها با همت جوانان خلاق و مبتکر ایجاد شده که علاوه بر خود برای دیگران نیز اشتغال آفرینی کرده اند. 

وی در ادامه اظهار داشت: طرح های کارورزی، مهارت آموزی، مشوق بیمه دولت و یارانه دستمزد چهار ظرفیت مناسب حمایت از اشتغال در سال ۹۸ است که باید تلاش کنیم بهترین و بیشترین بهره را از آنها برد. 

فیروزی طرح های مهارت آموزی و کارورزی در محیط واقعی کار را مکمل آموزش و توانمندسازی در کشور عنوان کرد و از دستگاه های اجرایی استان خواست از این طرح ها حمایت عملی داشته باشند. 

وی در این خصوص خاطرنشان کرد: در قالب این طرح ها ظرفیت حضور بیش از پنج هزار نفر فارغ التحصیل و دانشجو در واحدهای تولیدی استان وجود دارد که تحقق این امر هم موجب هم افزایی دانش و تجربه و در نتیجه افزایش توان تولید می شود و هم با توانمندسازی جوانان آنها را برای ورود به بازار کار مهیا می کند. 

فیروزی در ادامه استفاده کارفرمایان و صاحبان واحدهای اقتصادی از طرح های مشوق بیمه دولت و یارانه دستمزد را به نفع آنان و گامی در راستای کاهش بیکاری در استان عنوان کرد.

معاون اقتصادی استاندار همچنین به ظرفیت های فراوان تبصره ۱۸ در راستای رونق تولید و ایجاد فرصت های جدید، به ویژه در حوزه های صنعت، کشاورزی و میراث فرهنگی و گردشگری اشاره و بر لزوم تلاش برای جذب سهم حداکثری از این اعتبارات برای استان، تاکید کرد. 

فیروزی در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به اینکه سهم کردستان از اعتبارات اشتغال پایدار روستایی ۲۷۰ میلیارد تومان بود که ۲۳۳ میلیارد ابلاغ شد، ظهار داشت: خوشبختانه با توجه به جذب صد درصدی این ابلاغ، کردستان جزو استان های موفق کشور بود. 

وی در خصوص سهم جذب نشده اعتبارات اشتغال زایی دستگاه های حمایتی کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد شهید نیز پیشنهاد کرد، بخشی از این اعتبار با سه اولویت تناسب طرح با ظرفیت های استان، سرانه اشتغال بالاتر و توجیه فنی و اقتصادی، در قالب طرح اشتغال پایدار روستایی پرداخت شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز