امروز رخ داد؛

تاکید استاندار یزد بر تعامل و مشارکت دستگاه های اجرایی در برپایی نمایشگاه هفته ازدواج

۱۳۹۸/۰۵/۱۱ - ۱۵:۲۵:۵۶
کد خبر: ۸۷۹۶۷۲
تاکید استاندار یزد بر تعامل و مشارکت دستگاه های اجرایی در برپایی نمایشگاه هفته ازدواج
استاندار یزد با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی و ترویج در امر ازدواج گفت: همه دستگاه های اجرایی استان تعامل و مشارکت همه جانبه و چشمگیر در برپایی نمایشگاه هفته ازدواج داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، محمدعلی طالبی در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان یزد با اشاره به اینکه وقتی صحبت جوانان به میان می‌آید، چند مبحث از جمله اشتغال، مسکن، ازدواج و آسیب‌های اجتماعی مدنظر قرار می‌گیرد و در همه این زمینه در استان یزد مشکلاتی وجود دارد که باید با توجه بیشتری به آن پرداخته شود.

وی افزود: همانند خیلی از مباحث و آسیب‌هایی که جزو استان‌های آخر کشور هستیم، امکان ایجاد کردن وضعیت بهتری هم داریم و الان با رتبه 26 کشور در طلاق هم جایگاه بدی نداریم.

وی با بیان اینکه رتبه 27 ازدواج یزد در کشور اصلا خوب نیست خاطرنشان کرد: باید حتما برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشیم که رتبه استان در حوزه ازدواج بهبود پیدا کند.

استاندار یزد ادامه داد: مخاطب اصلی ما کارمندان مجرد ادارات نیستند بلکه مردم کوچه و بازار هستند که به احتمال زیاد با مشکلات و مسائل زیادی روبرو هستند و ازدواج عملا برای آنها چندان آسان نیست.

طالبی گفت: به همین دلیل لازم است که مشوق‌های مختلفی از جمله بحث اشتغال و در اختیار قرار دادن فرصت‌های شغلی به نیروهای متاهل، اعطای وام اشتغال را برای افراد در نظر بگیریم.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات مرتبط با ازدواج در استان یزد بحث مسکن است گفت: در بحث مسکن با توجه به برنامه‌های پیش روی دولت، ممکن است مشوق بسیار خوبی برای جوانان باشد که به سمت ازدواج حرکت کنند.

استاندار یزد با تاکید بر ضرورت کاهش هزینه‌های ازدواج خاطرنشان کرد: نمونه کاری که در مرکز شفا صورت گرفته است باید در کل استان یزد را داشته باشیم و به این وسیله و مجموعه سیاست‌های تشویقی، زمینه رفع مشکلات ازدواج در استان را فراهم نماییم.

طالبی ادامه داد: البته در حوزه اشتغال و مسکن باید برنامه‌ریزی و بررسی‌های لازم صورت گیرد که بتوانیم طرح‌های قابل اجرا و مناسب ارائه و نسبت به اجرای آن در استان اقدام نماییم.

وی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه ازدواج در استان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و می‌تواند توجه عمومی را نسبت به ازدواج افزایش دهد به همین دلیل بر همکاری و همراهی همه دستگاه‌ها در برگزاری این نمایشگاه تاکید دارم.

استاندار یزد گفت: بحث ازدواج موضوعی نیست که مربوط به یک اداره باشد و لازم است که همه ادارات نسبت به برگزاری آن اقدامات لازم را به عمل آورند، همچنین انتظار می‌رود که همه دستگاه‌ها نسبت به این موضوع توجه ویژه و لازم را داشته باشند.

طالبی ادامه داد: نمایشگاهی که در حوزه ازدواج قرار است در یزد برگزار شود، باید به لحاظ محتوایی جذابیت بالایی داشته باشد و علاوه بر آن برنامه‌های جنبی آموزشی و هنری باید در آن دیده شود تا میزان استقبال مردم را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه عملکرد موسسه شفا(شبکه فعالین ازدواج) خوب بوده و نمی‌توان تشکیک در آمار آن داشت گفت: شاید کسانی که در موسسه شفا حضور داشتند را نتوانیم به عنوان نمونه همه جامعه محسوب کنیم ولی در مجموع کارهای صورت گرفته در این موسسه بسیار ارزشمند است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز