دبیر مجمع انجمن های ادبی کشور:

ادبیاتی که مادر همه هنرهاست بدون خانه است و در مجموع به آن بی مهری می شود

۱۳۹۸/۰۵/۱۴ - ۱۴:۳۶:۴۴
کد خبر: ۸۸۱۰۹۲
ادبیاتی که مادر همه هنرهاست بدون خانه است و در مجموع به آن بی مهری می شود
دبیر انجمن های ادبی کشور در جلسه نشست هم اندیشی با حضور انجمن های ادبی استان زنجان با بیان اینکه مشکل مکان، داور، کمیته های آموزشی وچاپ و نشر و تعامل با شهرستان ها دغدغه همه انجمن های ادبی کشور است، گفت: فعالان این عرصه با درد ادبیات آشنا هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  دبیر انجمن های ادبی کشور گفت:با یادآوری اینکه وضعیت اقتصادی ایران وضعیت خوبی نیست و یکی از بحث های کلیدی، وضعیت اقتصادی است که موجب بروز مشکلاتی در حوزه های مختلف شده است، گفت: اگر بودجه ای هم قرار است به این بخش تزریق شود نیمه دوم سال انجام می شود.

آزاد از طراحی چارتی برای انجمن ها و تشکل های ادبی در کشور خبرداد و افزود: بایستی به صورت خودجوش برخی کارها را پیش برد، همانطور که از قرن سوم شعر و ادبیات وارد سرزمین ما شده  و از قرن ٦ام مخافل ادبی در کشور به صورت خودجوش پیش رفته است.

وی با بیان اینکه استان زنجان در حوزه کمک به انجمن های ادبی چند گام جلوتر است، گفت: در این استان مسئولان دغدغه بسیاری در حوزه ادبی دارند و حمایت ها در خور توجه انجام می دهند.

دبیرمجمع انجمن های ادبی کشور با اشاره به اینکه این انجمن کمیته آموزش و پژوهش را در چارت انجمن ها راه اندازی خواهد کرد، گفت: راه اندازی مجمع ادبی کشور یکی از اتفاقات خوب در حوزه ادبیات کشور بوده است.

آزاد با اشاره به اینکه این مجمع در آینده خانه ادبی کشور را تشکیل خواهد داد، گفت: در کشور ٥٠ هزار شاعر،١٦٠٠ انجمن ادبی و ٨٠٠ نویسنده فعالیت می کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه باید از توانمندی های یکدیگر استفاده کنیم چرا که توانایی ارائه متخصص برای داوری خواهیم داشت، گفت: در حوزه پژوهش می توانیم با تشکیل تیم های کارآمد، قبل از چاپ کتاب، ادبیات آن را مورد ارزیابی قرار دهیم.

آزاد با بیان اینکه آثار بسیاری از پیشکسوتان ادبی برای چاپ نیازمند ویراستاری هستند گفت: کمیته پژوهشی انجمن های ادبی می تواند در این حوزه هم ورود پیدا کند.

دبیرمجمع انجمن های ادبی کشور به انعقاد تفاهم نامه با آموزش و پرورش و نهادهای نیازمند به متخصصین ادبی اشاره کرد و گفت: در کمیته آموزش این انجمن، مدرسینی برای تدریس در مدارس تربیت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هزینه بخشی از بودجه فرهنگ و هنر کشور در حوزه ادبیات، حق ماست، گفت: حالا که به هردلیلی نمی توانیم این بودجه را کسب کنیم باید از توانمندی های خود استفاده کنیم.

به گفته آزاد ادبیات تاریح هر مملکتی را می سازد اگر تاریح ادبیات را از کشوری حذف کنیم چیزی از آن کشور باقی نمی ماند؛ انجمن های ادبی سربازانی هستند که ادبیات کشور را پیش می برند.

وی با بیان اینکه درجه هنری در شعر و داستان جزو پیشنهاداتی است که اجرایی خواهد شد، گفت: تعامل با انجمن های ادبی استان ها در قالب کمیته شهرستان ها ایجاد خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز