فرمانده انتظامی استان کردستان:

۱.۷ درصد جرائم کشور در کردستان رخ داده است

۱۳۹۸/۰۵/۱۶ - ۲۲:۰۴:۱۲
کد خبر: ۸۸۲۲۱۱
۱.۷ درصد جرائم کشور در کردستان رخ داده است
فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: ۱.۷ درصد جرائم در کردستان رخ داده است و این استان در رتبه ۲۷ کشور قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ سردار علی آزادی پیش از ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه های استان کردستان که در فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، گفت: خبرنگاری یعنی حقانیت و دفاع از مردم مظلوم و می توان گفت خبرنگاران با پلیس کار مشترک انجام می دهند.

فرمانده انتظامی استان کردستان عنوان کرد: خبرنگاران باید بر اساس رسالت خود یعنی سرعت، دقت و صحت در کنار سه اصل عزت، حکمت و مصلحت اخبار خود را منتشر کنند.

او افزود: خبرنگاران به‌ عنوان پلی میان مردم و مسئولین مشکلات مردم را پیگیری و بسیار ریز بینانه تر مشکلات را مشاهده می کنند.

آزادی گفت: تقویت بنیه فرهنگی باعث کاهش آسیب های اجتماعی و اجرای درست قوانین و مقررات خواهد شد که اصحاب رسانه در این حوزه بسیار موثر ورود پیدا کرده اند.

فرمانده انتظامی استان کردستان اظهار داشت: استان کردستان ۲.۱ درصد جمعیت و ۱.۷ درصد وسعت کشور را تشکیل داده و در رتبه های ۱۶ و ۱۷ کشور قرار گرفته است و باید بر این اساس میزان جرائم آن تشکیل شود.

او با بیان اینکه ۰.۸ درصد سرقت های کشور در کردستان انجام شده است، گفت: استان کردستان در رده ۲۷ کشور در حوزه سرقت قرار گرفته و این نشان از پاک بودن مردم کردستان است.

سردار آزادی با اشاره به اینکه ۱.۷ درصد جرائم کشور در کردستان رخ داده است، اظهار داشت: سنندج به عنوان مرکز استان با ارتکاب ۳۴ درصد رتبه اول جرائم را به خود اختصاص داده و قروه با ۱۵ درصد و بانه با ۱۰ درصد در رتبه های دوم و سوم قرار گرفته اند.

به گفته وی، شهرستان های دهگلان، دیواندره و سروآباد کمترین میزان جرائم را در کردستان مرتکب شده اند.

فرمانده انتظامی استان کردستان عنوان کرد: شهرستان سنندج بیشترین میزان سرقت در کردستان را با ۴۷ درصد به خود اختصاص داده، قروه و سقز با ۹ درصد در رتبه دوم و مریوان با هشت درصد در رتبه سوم قرار دارد.

به گفته وی، دهگلان و بانه با چهار درصد و سروآباد با یک درصد کمترین میزان سرقت در استان را دارند.

او با اشاره به آمار ۲۳ درصدی تصادفات در سطح استان کردستان گفت: میزان فوتی ناشی از تصادفات در چهار ماه نخست سال نسبت به سال گذشته ۵۲ نفر کاهش داشته است و این نشان از فرهنگ سازی هایی دارد که اصحاب رسانه انجام داده اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز