معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی؛

کشاورزان به امید افزایش قیمت و صادرات گندم های مانده خود را نگه ندارند

۱۳۹۸/۰۵/۲۳ - ۱۳:۱۰:۰۵
کد خبر: ۸۸۴۶۸۸
کشاورزان به امید افزایش قیمت و صادرات گندم های مانده خود را نگه ندارند
معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: برآوردها حاکی از آن است که در سال زراعی جاری ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم در کشور تولید شده که این میزان بیش از نیاز داخلی است.

به گزارش برنا از اراک ، عباس کشاورز در حاشیه آیین روز مزرعه ملی لوبیا در خمین در جمع اصحاب رسانه، افزود: با برداشت این میزان گندم برای سال چهارم نیازی برای واردات گندم نیست و کشور در تولید این محصول استراتژیک خودکفا است.
وی ادامه داد: گندم کاران انتظار قیمت بالاتری برای خرید گندم توسط دولت را دارند اما به دلیل محدودیت های مالی و پرداخت یارانه به این محصول افزایش قیمت در شرایط کنونی مقدور نیست.
معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: کشاورزان به امید افزایش قیمت و صادرات گندم های مانده خود را نگه ندارند چرا که صادرات این محصول زراعی ممنوع است.
کشاورز گفت: حبوبات، گندم، پنبه، جو و دانه های روغنی از محصولات وارداتی در سال های گذشته بود اما، در برخی از این محصولات کشور به حد خودکفایی رسیده است.
وی با اشاره به اینکه گندم از چرخه واردات خارج شده است، افزود: پیش بینی می شود تولید شکر نیز با راه اندازی چند کارخانه تولیدی در خوزستان به خودکفایی برسد.
معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: با برنامه ریزی های انجام شده در تولید جو  به دلیل کشت آبی، تولید این محصول زراعی افزایش قبال توجهی پیدا می کند.
کشاورز گفت: کشت کلزا در سال زراعی جاری به ۴۲۰ هزار تن رسیده است و برای کشت برنج سیاست وزارتخانه این است که از کشت این محصول فقط در مناطق گیلان و مازندران حمایت کند.
وی اظهار داشت: برنامه ریزی ها به گونه ای است که تولید برنج  نیاز ۷۰ درصد  کشور را تامین کند و مشکلات تولید پنبه نیز به زودی حل می شود.
آیین روز مزرعه ملی لوبیا با حضور ۳۰۰ کارشناس، محقق ، مروج و بهره برداران حوزه کشاورزی از استان های اصفهان، لرستان، قم ، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری، ، کرمانشاه، همدان، فارس و زنجان  در ایستگاه تحقیقات لوبیای خمین برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز