دبیر جشنواره دف نوای رحمت:

جشنواره دف نوای رحمت به اعتبار استان کردستان تبدیل شده است

۱۳۹۸/۰۵/۲۶ - ۱۰:۲۰:۴۹
کد خبر: ۸۸۵۳۰۸
دبیر جشنواره دف نوای رحمت گفت: حوزه هنری کردستان به خود می بالد که علی رغم اعتبارات اندک توانسته است جشنواره این چنین را برگزار کند و امروز به اعتباری برای این استان تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ امین مرادی صبح امروز در آیین اختتامیه جشنواره دف نوای رحمت در سینما بهمن سنندج گفت: جشنواره بین المللی دف نوای رحمت به درختی تنومند در کردستان تبدیل شده است.

دبیر جشنواره دف نوای رحمت عنوان کرد: اگر تا دیروز گستره دف نوای رحمت به مرز های ایران بسنده می کرد امروز مهمانانی از کشور های خارجی توان خود را نشان دادند.

او افزود: جشنواره دف نوای رحمت ادای احترامی به بزرگان این عرصه است که نوای دف را در خانقاه های کرستان سر دادند.

مرادی گفت: حوزه هنری کردستان به خود می بالد که علی رغم اعتبارات اندک توانسته است جشنواره این چنین را برگزار کند و امروز به اعتباری برای این استان تبدیل شده است.

رئیس حوز هنری استان کردستان اظهار داشت: فراخوان نهمین جشنواره بین المللی دف نوای رحمت در اردیبهشت ماه سال جاری منشتر و هنرمندانی از 30 استان با 304 اثر آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

او گفت: پس بازبینی هیات داوران 242 اثر را انتخاب و در نهایت 48 اثر به بخش رقابتی جشنواره راه پیدا کردند.

مرادی افزود: امسال برای اولین بار شاهد حضور سه گروه در بخش بین المللی از کشور های هند، پاکستان و عراق بودیم.

دبیر جشنواره دف نوای رحمت گفت: نمایشگاه عکس خبری، اکران فیلم پرنده نادر زندگی نامه خلیفه میرزا آغه غوثی و تجمع دف نوازان تحت عنوان آوای دوست در پارک استقلال از برنامه های جنبی این جشواره بود.

مرادی عنوان کرد: طبق روال هر ساله جشنواره در آیین اختتامیه نکوداشت یکی از بزرگان و هنرمندان برگزار می شود که نهمین دوره دف نوای رحمت با نکوداشت استاد محمد جلیل عندلیبی به پایان خواهد رسید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز