فرمانده پلس راه کشور؛

کاهش سه درصدی تلفات جاده ای در چهار ماه امسال / کاهش ۱۲ درصدی تلفات جاده ای در سال جاری هدفگذاری شده است

۱۳۹۸/۰۵/۲۸ - ۱۴:۳۱:۱۱
کد خبر: ۸۸۶۹۴۰
کاهش سه درصدی تلفات جاده ای در چهار ماه امسال / کاهش ۱۲ درصدی تلفات جاده ای در سال جاری  هدفگذاری شده است
فرمانده پلیس راه کشور گفت: ۲ هزار دوربین ثبت تخلفات رانندگی امسال در جاده های کشور نصب می شود.

به گزارش برنا از اراک ،  سردار سید تیمور حسینی  در نشست کمیسیون مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان مرکزی افزود: علاوه بر نصب این دوربین ها بهره گیری حداکثری از دوربین های موجود در جاده ها برای کاهش حوادث رانندگی در جاده های کشور در دستور کار فرماندهی پلیس راه کشور قرار دارد.

وی از کاهش سه درصدی تلفات جاده ای در چهار ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: کاهش ۱۲ درصدی تلفات جاده ای در سال جاری در جاده های کشور هدفگذاری شده است که با وجود کاهش این حوادث در جاده ها نسبت به پیش بینی های انجام شده عقب هستیم.

فرمانده پلیس راه کشور خاطر نشان کرد: با توجه به در پیش بودن شهریورماه و ماه بازگشت مسافران و مسافرت زائران اربعین حسینی(ع) در مهر ماه امسال تلاش می شود کاهش ۲ هزار نفر از تلفات جاده ای در سال جاری نسبت به پارسال محقق شود.

سردار حسینی با یادآوری تصمیم رئیس پلیس راهور کشور مبنی بر توقف پلاک گذاری خودروی پراید در سال آینده گفت: امید است با توقف پلاک گذاری، تردد این خودرو در چرخه ترافیک کشور ظرف ۱۵ تا ۲۰ سال آینده حدود ۹۰ درصد کاهش یابد.

وی خاطر نشان کرد: استان مرکزی اکنون به دلیل قرارگیری در شاهراه شمال به جنوب و غرب به شرق از جمله استان های حساس و استراتژیک کشور به شمار می رود و از نظر تصادفات سهم قابل توجهی را به خود اختصاص داده است.

فرمانده پلیس راه کشور گفت: ۴۰۰ نفر سال گذشته در حوادث رانندگی در استان مرکزی جان خود را از دست داده اند که با اقدامات انجام شده تعداد این افراد نسبت به ۱۰ سال گذشته حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است.

سردار حسینی افزود: فوت هر فرد در تصادفات رانندگی حدود ۵۰ میلیارد ریال خسارت برای کشور به همراه داشته و تلفات جاده ای در سال گذشته حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال ضرر و زیان برای استان مرکزی ایجاد کرده است.

وی تجهیز پلیس راه استان مرکزی به خودرو و گوشی های به روز و هوشمند را از برنامه های اولویت دار فرماندهی پلیس راه کشور عنوان کرد و گفت: با تجهیز پلیس راه این استان به گوشی های هوشمند، امکان اعمال قانون خودروهای متخلف بدون توقف کردن و به صورت پیامکی فراهم می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز