همزمان با عید سعید غدیر؛

تقاطع غیر همسطح میدان ورزش زیر بار ترافیکی رفت

۱۳۹۸/۰۵/۳۰ - ۱۲:۳۳:۳۹
کد خبر: ۸۸۷۵۰۶
تقاطع غیر همسطح میدان ورزش زیر بار ترافیکی رفت
تقاطع غیر همسطح میدان ورزش (پل آزادگان) ا همزمان با عید سعید غدیر با حضور سید علی آقازاده استاندار، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی، نمایندگان مردم اراک، کمیجان و خنداب در خانه ملت، شهردار و فرماندار، خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران اراک به بهره برداری رسید.

به گزارش برنا از اراک ، شهردار اراک در جمع خبرنگاران گفت: عملیات اجرایی طرح تقاطع غیر همسطح اراک به مساحت ۱۸ هکتار و ۱۰ هکتار و نیم فضای کارگاهی از اسفندماه سال ۹۴ آغاز شد که از ابتدای امسال تکمیل این طرح جزو اولویت های شهرداری قرار گرفت.

محمد کریم شفیعی ادامه داد: این تقاطع غیر همسطح دارای ۶ پل که پل شماره یک با طول ۵۸ متر و عرض ۴۸ متر دسترسی بلوار شهیدان رجایی به سمت مرکز شهر از خیابان جهاد و تغییر مسیر به بلوار آنجفی جنوبی را میسر می کند.

وی اظهار داشت: پل شماره ۲ نیز با طول عرشه ۷۲ متر و عرض ۱۷ متر خیابان جهاد را به بلوار شهید آنجفی شمال متصل می کند و پل شماره سه نیز به طول ۹۴ متر و عرض ۱۰ متر دسترسی جهاد را به بلوار شهیدان رجایی میسر می کند و پل شماره چهار نیز به طول ۱۵ متر و عرض ۱۰ متر ادامه پل شماره سه محسوب می شود.

شهردار اراک افزود: پل شماره پنج نیز با طول ۷۵ متر و عرض ۱۱ متر و ۶۰ سانتیمتر مسیر بلوار شهید آنجفی جنوب را به خیابان شهید رجایی به سمت کمربندی و پل شمار ۶ متصل می کند.

شفیعی اضافه کرد: بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال برای ساخت این تقاطع هزینه شده و داری ۹ رمپ و ۱۸ مسیر است و در این طرح ۲۳ هزار و ۵۰۰ متر مکعب بتن ریزی، بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ تن آرموتوربندی، ۸۸ هزار و ۳۵۰ متر مکعب خاکبرداری، ۱۰۷ هزار و ۳۷۰ کیلوگرم خاکریزی و ۳۷ هزار و ۷۳۰ متر مربع قالب بندی انجام شده است.

وی توضیح داد: در این طرح بیش از ۴۵ هزار تن آسفالت ریزی، ۶۰ کیلومتر خط کشی، ۱۸ عدد تابلوی (ترافیکی، دروازه ای، تی شکل، پرچمی و جانبی)، ۱۲ کیلومتر کابل کشی، ۲۲۰ پایه روشنایی با ۳۰۰ چراغ، پنج هزار و ۸۰۰ متر طول هندریل نصب شده و ۶ هکتار فضای سبز به همراه کاشت ۸۰۰ اصله نهال چنار ایجاد شده است.

شهردار اراک یاد آوری کرد: عملیات تکمیل۲ تقاطع غیر همسطح شهید کاوه نبیری و شهید یعقوب صیدی نیز آغاز شده و تا آخر امسال به بهره برداری می رسند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز