مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی خبرداد؛

۶۰ مبلغ دینی در دهه نخست ماه محرم به بقاع متبرکه استان اعزام می شوند

۱۳۹۸/۰۶/۰۵ - ۱۱:۱۳:۳۳
کد خبر: ۸۹۰۲۱۹
۶۰ مبلغ دینی در دهه نخست ماه محرم به بقاع متبرکه استان اعزام می شوند
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: ۹۷ بقعه متبرکه در نقاط مختلف این استان میزبان آیین سوگواره بصیرت عاشورایی است.

به گزارش برنا از اراک ،  حجت الاسلام عبدالله واحدی در جمع اصحاب رسانه، افزود: برنامه های بصیرت عاشورایی به صورت تخصصی در سه سطح یک، ۲و سه از اول ماه محرم آغاز و تا اربعین حسینی ادامه دارد.

وی ادامه داد: ۱۱ بقعه متبرکه امامزادگان فاطمه صغری(س) آشتیان، سید محمد(ع) فم تفرش، سید مسعود(ع) زرندیه، اسحاق(ع) ساوه، احمد ابن علی(ع) ذلف آباد فراهان، سهل ابن علی(ع) آستانه شازند، محمد عابد(ع)، آمنه خاتون(س)و عبدالله(ع) اراک، زبیده خاتون(ع) دلیجان، فضل(ع) و یحیی(ع) محلات، مسعود(ع) خنداب و ابوطالب(ع) خمین به عنوان بقاع متبرکه سطح یک استان هستند که از روز اول تا ۱۲ محرم همه روزه برنامه های فرهنگی در این بقاع متبرکه اجرا می شود.
وی ادامه داد: در بقاع متبرکه سطح ۲ نیز برنامه های متنوعی اجرا می شود و در بقاع متبرکه سطح سه نیز  اجرای برنامه های تعزیه، روضه خوانی و عزاداری را  روزهای تاسوعا، عاشورا و شام غریبان امام حسین(ع) را میزبانی می کنند
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان کرد: برگزاری همایش لبیک یا حسین همایش شیرخوارگان حسینی در ششم ماه محرم، همایش اهلی من العسل در هفتم محرم، همایش رهروان زینبی در ۱۲ محرم، برگزاری مراسم سخنرانی در شب های ماه محرم در بیش از ۵۰ بقعه متبرکه از مهمترین برنامه های این اداره کل در ایام سوگواری سالار شهیدان است.
حجت السلام واحدی در تشریح در طرح شمیم حسینی نیز گفت: در این طرح اجرای امینانه واقفان در بخش های اطعام و تعزیه داری در دستور کار است که با هماهنگی تبلیغات اسلامی به هیات های ثبت شده و رسمی استان حواله های ویژه ارایه می شود و سرپرست هیات ها می توانند با مراجعه به مراکز افق در ۱۱ بقاع سطح یک استان اقلام مورد نیاز خود را دریافت و نسبت به اطعام عزاداران حسینی اقدام کنند.
وی اظهار داشت: ۱۰ میلیارد ریال در راستای اجرای امینانه نیات واقفان‌در راستای تعزیه داری و اطعام عزاداران حسینی در استان تخصیص داده شده که با نظارت اداره کل اوقاف در ایام عزاداری امام حسین(ع) هزینه می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اضافه کرد: ۶۰ مبلغ دینی در دهه نخست ماه محرم به بقاع متبرکه استان اعزام می شوند که از این تعداد ۲۹ مبلغ از قم و مابقی از حوزه حوزه های علمیه استان به این اماکن مذهبی رفته و برنامه ریزی ها برای اعزام مبلغان دینی خواهر نیز انجام شده است.
حجت السلام واحدی گفت: موکب اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در ایام اربعین حسینی در شهر کاظمین برپا می شود و اطعام و مسکن روزانه سه هزار نفر در این موکب برنامه ریزی شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز