۴ اثر طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در آثار ملی ثبت شد

۱۳۹۸/۰۶/۰۹ - ۱۴:۱۸:۵۸
کد خبر: ۸۹۱۹۴۵
۴ اثر طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در آثار ملی ثبت شد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: پنج اثر طبیعی این استان برای ثبت در آثار ملی معرفی شده که از این تعداد چهار اثر تایید و یک اثر به نشست بعدی کارشناسان ثبت آثار ملی کشور موکول شد.

به گزارش گروه استان های برنا؛ محمود باقری اظهار داشت: این چهار اثر شامل غار نزل و دشت لاله‌های واژگون طسوج در شهرستان چرام، دریاچه برم الوان در شهرستان بهمئی و درخت چنار گنجه‌ای در شهرستان بویراحمد هستند که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده اند.

وی افزود: چشمه قیر گچساران نیز پس از تشکیل پرونده برای ثبت در فهرست آثار ملی به نشست بعد موکول شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با ثبت این چهار اثر طبیعی، تعداد آثار طبیعی کهگیلویه و بویراحمد که در فهرست آثار ملی ثبت شده، به ۱۰ اثر رسیده است.

کهگیلویه وبویراحمد با بیش از ۱۶ هزار کیلومتر مربع وسعت بین استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان واقع شده است.

این استان دارای دو منطقه سردسیری و گرمسیری است.

شهرستان‌های بویراحمد و دنا در منطقه سردسیری قرار گرفته‌اند و شهرستان‌های گچساران، باشت، چرام، کهگیلویه، لنده و بهمئی هم در منطقه گرمسیری واقع شده‌اند.

افزون بر ۲ هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد ۷۵۰ مورد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز