معاون اقتصادی استاندار کردستان:

توسعه صادرات راهبرد اصلی در اقتصاد کشور است

۱۳۹۸/۰۶/۲۴ - ۱۱:۴۵:۰۴
کد خبر: ۸۹۷۹۶۲
توسعه صادرات راهبرد اصلی در اقتصاد کشور است
معاون اقتصادی استاندار کردستان گفت: توسعه صادرات راهبرد اصلی اقتصاد کشور است لذا باید تمام متولیان در راستای جبران کاهش نرخ صادرات کردستان تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ محمد حسین فیروزی شامگاه شنبه در جلسه توسعه صادرات استان کردستان که در استانداری کردستان برگزار شد توسعه صادرات در سال رونق تولید را راهبرد اصلی اقتصاد کشور ارزیابی کرد و گفت: وظیفه هم دستگاه‌ها و متولیان است که کاهش۱۲ درصدی صادرات و حجم مبادلات مرزی را مورد توجه جدی قرار دهند و برای جبران آن اقدام کنند.

او با بیان اینکه مشکلات مرزهای استان در بخش صادرات باید مرتفع شود، افزود: تغییر جایگاه سوخت مرز باشماق و نامه نگاری با سرکنسول ایران در سلیمانیه و اربیل در نرخ گمرکات و بررسی دریافت هزینه حمل و نقل توسط کامیون های عراقی و تلاش برای متعادل کردن آن از مواردی است که برای تسهیل توسعه صادرات ضروری است.

فیروزی با بیان اینکه کاهش ۱۲ درصدی حجم مبادلات مرزی با در نظر گرفتن جمیع مشکلات ومسائل چندان غیر قابل قبول هم نیست، یادآوری کرد: فرآیندها باید به نحوی مدیریت شود که تجار و بازرگانان باعلاقه بیشتر در مرز حضور پیدا کنند و اعداد و ارقام صادراتی در آینده روند افزایشی پیدا کند.

معاون اقتصادی استاندار کردستان بر ضرورت انجام بخشی از فعالیت های صادراتی در خارج از محدوده پایانه مرزی باشماق تاکید کرد و گفت: کل محدوده مرز باشماق ۳۰ هکتار است وباید فعالیت ها به نحوی ساماندهی شود که همه کارها به مرز محدود نشود.

فیروزی در ادامه سخنان خود به برگزاری نمایشگاه در اقلیم کردستان عراق اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر اتاق بازرگانی متقاضی برگزاری نمایشگاه است و معتقدیم در این نمایشگاه باید تولید کنندگان درجه یک از استان و کشور حضور پیدا کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز