رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه:

فراخوان دوازدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی قروه منتشر شد

۱۳۹۸/۰۶/۲۵ - ۱۲:۲۷:۲۳
کد خبر: ۸۹۸۵۴۰
فراخوان دوازدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی قروه منتشر شد
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه گفت: فراخوان دوازدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی قروه در بخش شعر و ویژه منتشر شد و علاقه‌مندان تا ۱۵ مهر سال جاری فرصت شرکت در این کنگره را دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ شهلا مژده صبح امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری دوازدهمین کنگره ملی شعر عاشورایی قروه خبرداد و گفت: این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ و ارزش‌های اصلی اسلامی آماده پذیرش آثار علاقه مندان به فرهنگ عاشورا است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه اظهار داشت: شناسایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورایی، اشاعه فرهنگ و ادبیات آیینی عاشورایی، شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار فاخر فرهنگی و ادبی مرتبط با عاشورا از دیگر اهداف برگزاری این کنگره است.

او اضافه کرد: این کنگره به منظور  ارتقاء سطح کیفی اشعار آئینی و گسترش هرچه بیشتر آن، توجه به کیفیت و جذابیت اشعار مداحی در مراسمات مذهبی و رصد فرهنگی فرهنگ عاشورا در سطوح مختلف برگزار می‌شود.

مژده گفت: شرایط شرکت در بخش شعر شامل تمامی مباحث مرتبط به نهضت عاشورایی بوده و در این بخش شعرا در دو رده سنی جوانان زیر ۳۰ سال و بزرگسالان بالای ۳۰ سال می‌توانند آثار خود را به زبان فارسی ارسال کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه عنوان کرد: در بخش ویژه کنگره هم  شاعران می‌توانند اشعار خود را با موضوع شهدای کردستان به ویژه شهدای مدافع حرم به زبان‌های فارسی، کردی و ترکی به دبیرخانه این کنگره ارسال کنند.

مژده یادآور شد: کنگره شعر عاشورایی در آستانه ماه صفر سال جاری برگزار می‌شود و علاقه‌مندان تا ۱۵ مهر امسال فرصت ارسال آثار خود به دبیرخانه کنگره را دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز