مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان خبرداد:

آموزش رایگان هفت رشته توسط صنایع دستی کردستان

۱۳۹۸/۰۶/۲۵ - ۲۲:۳۰:۴۰
کد خبر: ۸۹۸۸۰۵
آموزش رایگان هفت رشته توسط صنایع دستی کردستان
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: معاونت صنایع دستی این اداره کل در هفته رشته گلیم بافی، دوخت البسه محلی، نازک کاری، منبت کاری با چوب، کلاش بافی، معرق چوب و سفال گری هنرجو می پذیرد.

محسن علوی بعد از ظهر امروز در گفت و گو با خبرگزاری برنا در کردستان گفت: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان در هفت رشته برای توسعه فعالیت‌های صنایع دستی و حفاظت از آن در هفت رشته هنرجو می‌پذیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و  گردشگری کردستان با بیان اینکه این آموزش‌ها از سوی معاون صنایع دستی این اداره کل به صورت رایگان انجام می‌شود اظهار داشت: این رشته‌ها شامل گلیم بافی، دوخت البسه محلی، نازک کاری، منبت کاری با چوب، کلاش بافی، معرق چوب و سفال گری است.

محسن علوی افزود: این آموزش‌ها در قالب ترم پاییزه ارائه می شود و علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به انتهای خیابان فلسطین، روبروی استخر کانی ئاو ساختمان معاونت صنایع دستی مراجعه و با با شماره ۳۳۲۳۳۲۴۹ تماس حاصل کنند.

وی اضافه کرد: کردستان ۱۴ هزار و ۵۰۰ هنرمند فعال عرصه صنایع دستی بوده که در نزدیک به ۵۰ رشته فعالیت دارند که ۲۱ مورد از این رشته ها صنایع دستی بومی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه هم اکنون پنح رشته بومی صنایع دستی کردستان شامل رشته‌های مسگری، اسلحه سازی، پلاس بافی، جل دوزی و قفل سازی غیر فعال شده است یادآورشد: این اداره کل با برنامه ریزی های مختلف به دنبال احیای ۱۲ رشته صنایع دستی بومی درحال منسوخ شدن استان است.

وی افزود: این معاونت در تابستان امسال نیز در ۱۰ رشته شامل پلاس بافی، گلی بافی، گلاش بافی، منبت کاری،دوخت لباس محلی، نازک کاری، سراجی و خراطی، سوزن دوزی و سفالگری بیش از ۶۷۰ هنرجو را آموزش داده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز