به مناسبت روز جهانی پاکسازی زمین؛

استقبال از پرندگان مهاجر با پاکسازی تالاب گندمان در چهارمحال و بختیاری

۱۳۹۸/۰۶/۳۰ - ۱۴:۳۳:۵۸
کد خبر: ۹۰۰۸۵۰
استقبال از پرندگان مهاجر با پاکسازی تالاب گندمان در چهارمحال و بختیاری
برنامه پاکسازی حاشیه تالاب گندمان با مشارکت فعالان محیط زیست و جمعی از مسئولان در شهرستان بروجن به مناسبت بزرگداشت روز جهانی پاکسازی زمین و استقبال از پرندگان مهاجر برگزار شد.

به گزارش گروه استان های خبرگزاری برنا؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اظهار داشت: طرفداران و فعالان پاکیزگی محیط زیست در روز «World Cleanup Day»، روز جهانی پاکسازی زمین با حضور در خیابان‌ها، اماکن عمومی شهرها، فضاهای سبز، سواحل رودخانه و دریا سعی می کنند با جمع‌آوری زباله سهمی حتی کوچک در پاکیزه سازی زمین داشته باشند.

شهرام احمدی افزود: به همین مناسبت و در راستای افزایش مشارکت مردم و گردشگران برنامه پاکسازی محدوده 1000 هکتاری تالاب گندمان با همکاری و مشارکت کمپ گردشگری فانوس تالاب گندمان، رفتگران طبیعت اصفهان، جوامع محلی روستاهای حاشیه تالاب گندمان، شهروندان گندمانی و مسئولان این شهر در تالاب گندمان برگزار شد.

وی عنوان کرد: در این همایش ابتدا چشمه‌های گل بزرگ، گل کوچک، نصیرآباد و محدوده حاشیه تالاب گندمان با همکاری و مشارکت مردم پاکسازی شد.

احمدی عنوان کرد: در ادامه‌ی برنامه کارگاه آموزشی پرنده نگری برگزار شد که در این کارگاه شرکت کنندگان با نحوه شناسایی پرندگان مهاجر و رصد و ثبت گونه های مهاجری که برای اولین بار وارد تالاب می شوند، آشنا شده و پرندگان مهاجری که به این تالاب آمده بودند را مشاهده و شناسایی کردند.

 این مقام مسئول تصریح کرد: این همایش به پاسداشت استقبال از پرندگان مهاجر با شور و شعف بی نظیر مردم و دوستداران طبیعت برگزار شد.

احمدی خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این گونه برنامه‌ها مشارکت و آموزش جوامع محلی در جهت حفاظت از محیط زیست و فرهنگ سازی در حفظ طبیعت است که با رهانکردن زباله در طبیعت و شهر، تفکیک زباله ها از مبدأ، جایگزین کردن کیسه پارچه‌ای به جای پلاستیکی و کاهش تولید زباله می توان محیط زیست سالم و عاری از زباله داشت.

امسال 21 سپتامبر 2019 به عنوان "World Cleanup Day"، روز جهانی پاکسازی زمین نامگذاری شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز