یادداشت برنا؛

بسکتبالیست های کردستانی از قطار لیگ برتر جا ماندند/دبِل مسئولان در عدم اعزام دختران به لیگ برتر

۱۳۹۸/۰۷/۰۶ - ۱۵:۳۳:۰۳
کد خبر: ۹۰۴۲۳۷
بسکتبالیست های کردستانی از قطار لیگ برتر جا ماندند/دبِل مسئولان در عدم اعزام دختران به لیگ برتر
بانوان بسکتبالیست کردستانی برای دومین سال پیاپی علی رغم کسب سهمیه لیگ برتر از حضور در این رقابت ها انصراف دادند.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ بسکتبال یا به تعبیر محلی مردم ورزش اول کردستان که سالها در لیگ های مختلف کشور در بخش آقایان و بانوان توانست بدرخشد این روز ها حال و روز خوشی ندارد.

افتخار آفرینی های ورزشکاران این رشته در تیم های استان که با نام های ساینا، تراکتور سازی، ایستک، بفرین، تیروژ و هیات بسکتبال در لیگ های مختلف کشور حضور پیدا کردند، بر کسی پوشیده نیست اما این روز ها بی مهری هایی که به اهالی این رشته ورزشی در استان می شود قابل تامل است.

گرچه بسکتبال کردستان در سال های اخیر دچار حاشیه هایی در درون خود شد اما ضربه این حواشی را ورزشکاران این رشته در کردستان دیدند.

عدم حمایت، عدم مدیریت و مسائلی از این قبیل از جمله حاشیه هایی بود که اهالی این رشته در زمان مدیریت گذشته هیات به آن اشاره می کردند؛ فردی که خود بسکتبالی ها سکان مدیریت هیات را در اختیارش قرار دادند و چند صباحی پیشتر مخالف او شدند.

با برکناری رئیس پیشین هیات بسکتبال سرپرست جدیدی برای سکان مدیریت این هیات معرفی شد؛ فردی با دارا بودن سمت دولتی و به گفته برخی ها با ارتباطاتی که دارد می تواند کشتی به گِل نشسته بسکتبال کردستان را نجات دهد.

سرپرست هیات بسکتبال کردستان در 10 اسفند ماه سال گذشته در مجمع انتخاباتی با کسب اکثریت آرا به صورت رسمی سکان مدیریت این هیات را در دست گرفت اما پس از گذشت هفت ماه از ریاست وی اقدامی تاثیر گذار در روند بسکتبال کردستان صورت نگرفت و حتی منجر به انصراف تیم بانوان این هیات از مسابقات لیگ برتر شد.

گرچه داستان انصراف بانوان بسکتبالیست کردستانی از لیگ برتر موضوع تازه ای نیست و سال گذشته نیز این اتفاق دوباره صورت گرفت اما امسال دومین بار است که دختران بلند قامت کردستانی شانس بازی کردن در لیگ برتر را از دست دادند.

در همان اولین سال انصراف تعدادی از بازیکنان کردستان به تیم های دیگر کشور پیوستند و شاید این روز ها را پیش بینی می کردند اما بسکتبالیست های کردستانی توانستند دوباره با تیمی جوان خود را اثبات و جواز حضور در لیگ برتر را کسب کنند و بعد از پایان بازی‌ها مطابق معمول اعضای تیم با وعده‌های مسئولان استان و پیام های تبریک آنان روبه‌رو شدند اما تمامی این وعده‌ها نتیجه ای در بر نداشت.

تیم بسکتبال بانوان کردستان که پیش از این آمادگی خود را برای حضور در لیگ برتر اعلام کرده بود در مراسم قرعه کشی لیگ شرکت نکرد تا بسکتبال کردستان باز هم در سطح اول بسکتبال زنان مانند مردان بدون تیم بماند.

امسال که انگیزه‌ها برای لیگ برتر بیشتر شده بود اما بی‌توجهی مسئولان در تأمین بودجه لازم و پیدا کردن حامی مالی، مانع از بروز شایستگی‌های دختران کردستانی در سطح لیگ برتر شد.

این پایان ماجرا نیست و باید دید چه سرنوشتی در انتظار تیم مردان بسکتبال کردستان است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز