کشف ۳۴۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان سمنان

۱۳۹۸/۰۷/۱۳ - ۱۱:۵۵:۳۰
کد خبر: ۹۰۷۳۱۴
کشف ۳۴۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان سمنان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از کشف بیش از 345 میلیارد ریال کالای قاچاق طی شش ماهه گذشته در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ بهروز اسودی با بیان این مطلب گفت: در شش ماهه ابتدایی سال جاری و در قالب گشت های نظارت و بازرسی ، 4 هزار و 780 مورد بازرسی قاچاق کالا از واحدهای صنفی غیر صنفی در سطح استان صورت گرفته است.

وی افزود: گشت های نظارت و بازرسی از سطح عرضه با همکاری اعضای کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا و دستگاههای ذیربط از قبیل سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان ، دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی، اصناف ، دخانیات ، نیروی انتظامی ، استاندارد و غیره در شهرهای استان سمنان انجام گرفته است.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: در این گشت‌های بازرسی که بمنظور مبارزه با کالای قاچاق سلامت ‌محور، مواد غذایی و لوازم آرایشی و بهداشتی و 11 قلم کالا انجام شده است ، 548 پرونده قاچاق تنظیم و به مراجع قانونی ارجاع شده است.

بهروز اسودی بیشترین کشفیات کالای قاچاق را مواد دخانیات ، آرایشی و بهداشتی ، سوخت و مواد غذایی عنوان کرد و اظهار داشت: ارزش ریالی این تعداد پرونده قاچاق که طی شش ماه گذشته تنظیم شده 345 میلیارد و 537 میلیون ریال می باشد.

رئیس کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا در سطح عرضه ضمن بیان گزارشی از عملکرد این کارگروه در شش ماه گذشته افزود: نظارت مستمر بر کالاهای داخلی با هدف تنظیم بازار، ساماندهی عاملان مجاز عرضه، پیشگیری از عرضه کالای دخانی و نظارت بر میادین میوه و تره بار و فروشگاه های بزرگ عرضه محصولات کشاورزی در بحث سم و کود و پاک‌سازی نقاط آلوده خرید و فروش نیز همواره مدنظر بوده است و انجام یازده مرحله بررسی مدارک سوخت تقطیری بهمراه پلمپ و نمونه برداری از واحدهای تولیدی ، بازدید از کارخانجات و واحدهای تولید مشتقات فرآورده های نفتی بمنظور استانداردسازی و کدگزاری محصولات و صدور الکترونیکی مجوزهای ترخیص کالاهای صادراتی از مهمترین اقدامات این کارگروه در راستای مبارزه با قاچاق کالا است.

اسودی با اشاره به اقدامات انجام‌شده فرهنگی برای مبارزه با قاچاق کالا و همچنین حمایت از کالای ایرانی اظهار داشت: تبلیغ و تشویق مصرف کالای تولید داخلی و نقش آن در اشتغال و صادرات، استفاده از تمام ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی تبلیغاتی و آموزشی اتحادیه‌های صنفی و اتاق اصناف به‌منظور فرهنگ‌سازی برای عدم عرضه کالای قاچاق و ارجحیت عرضه کالاهای تولیدی داخلی نیز از اقدامات فرهنگی انجام‌شده در این زمینه بوده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز