بررسی طرح جایگزینی و ارائه موتورسیکلت های برقی در کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش ها

۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۱۳:۲۸:۱۰
کد خبر: ۹۱۱۶۳۶
بررسی طرح جایگزینی و ارائه موتورسیکلت های برقی در کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش ها
در جلسه کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش ها، طرح جایگزینی موتورسیکلت های برقی بجای بنزینی و اجرای پروژه دوچرخه های اشتراکی بررسی شد.

به گزارش برنا از یزد، در این جلسه با توجه به معضل موتورسیکلت ها و حجم تخلفات از سوی راکبین، طرح استفاده از موتورسیکلت برقی و لزوم تسهیلات برای جایگزینی با موتورهای بنزین بررسی و با توجه به گزارش رئیس سازمان سرمایه گذاری در مذاکره با چند تولید کننده داخل و خارج استان بر انتظارات شهرداری همچون ارائه خدمات مطلوب، تامین قطعات و ایستگاه های شارژ و فرایند تعویض موتورسیکلت تاکید شده است.
الهه جورابی عضو کمیسیون با اشاره به فروش بدون ضابطه موتورسیکلت گفت: نوجوانان وافراد فاقد گواهینامه نسبت به خرید اقدام می کنند و نظارتی وجود ندارد که طی جلساتی با نیروی انتظامی به این موضوع پرداخته شود.
وی همچنین طرح جایگزینی موتورهای بنزین با هیبرید را موفق دانست و اظهارداشت: باید از تولید داخل حمایت کرد و با ارائه بسته های تشویقی این طرح را اجرا کرد.
سیدحسین آزادی طرح جامع ترافیک را یادآور شد و با توجه به بازنگری انجام شده و تغییرات آن طی سه ماه آینده بر اجرای مسیرهای دوچرخه و موتورسیکلت و ارائه طرح ها تاکید کرد.
ونوس عامری عضو دیگر کمیسیون عنوان کرد: هر طرح تشویقی با محدودیت باشد تا اجرایی شود و طرح جایگزینی موتور سیکلت های برقی قطعا با استقبال مردم همراه خواهد بود و مدل موفقی است که در گذشته برای خودروهای فرسوده هم انجام شد. بودجه خوبی برای آموزش های مهارت اجتماعی در سازمان فرهنگی گذاشته شده و این موضوع در اولویت آموزش ها قرار گیرد.
در این جلسه با تاکید بر اجرای طرح پایلوت مسیرهای حرکت موتورسیکلت در مناطق مرکزی شهر و اصلاح خطوط بر همکاری با نیروی انتظامی در توسعه ناوگان موتوری این نیرو و تعامل با آنها بحث و تبادل نظر شد.
تشویق سرمایه گذاری در ارائه موتورسیکلت های برقی با جلب حمایت داخل یا خارج شهرداری و تدوین برنامه فرهنگی آموزشی موثر به مردم در استفاده از موتورسیکلت از دیگر مواردی بود که در این جلسه مطرح گردید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز