مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی خبر داد :

ادغام آب و فاضلاب روستایی و شهری تا پایان سال نهایی می‌شود/ بهره‌مندی ۶۵ درصد جمعیت شهری استان از دفع بهداشتی فاضلاب

۱۳۹۸/۰۷/۲۴ - ۱۱:۵۰:۵۱
کد خبر: ۹۱۲۶۰۸
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با اشاره به ادغام آب و فاضلاب روستایی و شهری کرد تا پایان سال تلاش می‌کنیم تا این ادغام نهایی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی علیرضا ایمانلو در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با ادغام این دو مجموعه به هیچ عنوان تعدیل نیرو صورت نمی‌گیرد.

وی گفت: این شرکت در حال حاضر خدمات خود را در زمینه تامین و توزیع آب شرب بهداشتی در قالب یک میلیون و ۳۳۳ هزار فقره انشعاب به جمعیتی بالغ بر ۳ میلیون و ۱۱۹ هزار نفر در ۶۲ شهر استان ارائه می‌کند.

ایمانلو با اشاره به اصلاح، بازسازی و توسعه شبکه های آب و فاضلاب استان گفت: در طول شش ماه سال ۹۸ ۲۱۰ ۸۸ کیلومتر نسبت به توسعه و ساده شبکه و اجرای خط انتقال آب اقدام شده است و تعداد بیش از ۲۱ هزار و ۵۰۰ نفر انشا واگذار شده است.

وی با اشاره به آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص طرح رینگ آبرسانی کلانشهر تبریز گفت : طرح رینگ آبرسانی کلان‌شهر تبریز حدود 25 کیلومتر بوده و از شهرک اندیشه تبریز شروع و تا شهرک خاوران ادامه خواهد داشت که برای تکمیل آبرسانی کلان‌شهر تبریز احداث می‌شود.

وی افزود: به‌دلیل عدم وجود رینگ شبکه شهری آبرسانی که بتواند کلان‌شهر تبریز را در مواقع لزوم خدمات‌رسانی کند و به‌صورت یکنواخت کل شهر تبریز را تحت پوشش آبرسانی قرار دهد، این طرح اجرا می‌شود.

ایمانلو ادامه داد: با اجرای این طرح که با همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی در حال اجراست بخش عمده‌ای از قطعی و یا عدم قطعی بخش‌های مختلف شهر مرتفع خواهد شد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت بهره مندی مردم استان از دفعه اصولی فاضلاب گفت: در حال حاضر در کشور در شهرستان طرح فاضلاب آن اجرا می‌شود و تاکنون بیش از ۳ هزار و ۷۲۲ کیلومتر شبکه فاضلاب در سطح استان احداث شده است که ۱۵۰ کیلومتر آن در ۶ ماهه سال جاری در استان اجرا شده که بیش از ۲۴ کیلومتر آن در شهر تبریز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان افزود: در حال حاضر حدود ۶۵ درصد از جمعیت شهری استان و ۷۹ درصد از جمعیت کلانشهر تبریز تحت پوشش تاسیسات جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب قرار دارد که بیش از میانگین کشوری می باشد و خوشبختانه با روی کار آمدن دولت یازدهم و تصمیماتی که استانداری و مجددا ارتش را اتخاذ کردند تا چند سال آینده شبکه فاضلاب تبریز به اتمام می‌رسد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز