سرپرست انجمن خوشنویسان استان کردستان:

برپایی دستخط اساتید خوشنویسی ایران در کردستان

۱۳۹۸/۰۷/۲۵ - ۱۱:۵۸:۱۲
کد خبر: ۹۱۲۹۸۷
برپایی دستخط اساتید خوشنویسی ایران در کردستان
سرپرست انجمن خوشنویسان استان کردستان از برپایی نمایشگاه آثار اساتید خوشنویسی ایران با عنوان دستخط در دو شهر مریوان و سنندج خبر داد و گفت: این نمایشگاه امروز در شهرستان مریوان و روز جمعه در شهرستان سنندج گشایش می یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ امجد افتخار روز چهارشنبه در جمع اساتید خوشنویسی کشور که برای افتتاح نمایشگاه دستخط به استان کردستان سفر کرده اند و در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی کردستان اظهار کرد: نمایشگاه خوشنویسی دست‌خط که متشکل از خطوط اساتید کشوری از جمله غلامحسین امیرخانی،علی شیرازی، مجتبی ملک‌زاده و رضا بنی رضی است که در شهرهای مریوان و سنندج برپا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه افتتاح این نمایشگاه با حضور خود اساتید خوشنویسی کشور عصر امروز در شهرستان مریوان افتتاح خواهد شد، افزود: این نمایشگاه در بردارنده 10 اثر ارزشمند از اساتید خوشنویسی کشور و آثاری از هنرمندان استان‌های کردستان، کرمانشاه، همدان و ایلام است.

به گفته افتخار، نمایشگاه دستخط شهرستان سنندج نیز بعدازظهر روز جمعه 26 مهرماه جاری در سالن اجتماعات بانک ملی ایران با حضور مسوولان استانی و اساتید خوشنویسی کشور برپا می‌شود.

سرپرست انجمن خوشنویسان استان کردستان با اشاره به رشته‌های تخصصی آثار ارائه شده در این نمایشگاه عنوان کرد: این نمایشگاه در بردارنده آثاری در شاخه‌های تخصصی خطوط نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث و نسخ  است که در معرض دید علاقمندان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه که در سطح استان‌های کشور برپا می‌شود، عنوان کرد: کردستان هفتمین استان میزبان نمایشگاه دستخط در کشور است و پیش از این نیز در موزه بانک ملی تهران این نمایشگاه دایر بود.

وی هدف از برپایی نمایشگاه دستخط در استان کردستان را آگاهی بیشتر مردم شهر برای دیدن آثار اساتید رده اول ایران در عرصه هنر خوشنویسی برشمرد و گفت: باید مردم به ویژه جوانان و نوجوانان ما با اساتید این عرصه و هنر آنها آشنا شوند و علاوه براین استان کردستان از نگاه انجمن خوشنویسان ایران از استاان‌های مطرح کشور به شمار می‌رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز