ایران در تولید دانش نانو رتبه چهارم جهان

موفقیت های جهانی ایران در تدوین استانداردهای نانو و هسته ای

۱۳۹۸/۰۸/۰۱ - ۱۰:۱۶:۵۲
کد خبر: ۹۱۵۲۵۲
موفقیت های جهانی ایران در تدوین استانداردهای نانو و هسته ای
معاون سازمان استاندارد ملی کشور : ایران در زمینه تدوین استانداردهای نانو و انرژی هسته ای به موفقیت های جهانی دست یافته است.
به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ معاون نظارت سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور در سمنان گفت : در حالیکه ایران از نظر تولید دانش نانو رتبه چهارم جهان را داراست در بخش تدوین استانداردهای نانو ُ رتبه سوم دنیا را به خود اختصاص داده است.
وحید مرندی مقدم افزود : ایران برای نخستین بار در جهان ، علامت استاندارد نانو را طراحی کرده است به طوریکه حتی کارشناسان استاندارد چین که قدرت برتر نانو در جهان است ُ برای صدور گواهینامه های استاندارد نانو از کارشناسان ایرانی راهنمایی می گیرند.
وی همچنین از تدوین بیش از 100 استاندارد در بخش علوم مربوط به انرژی هسته ای خبر داد و تصریح کرد : به رغم انواع محدودیت های ناشی از تحریم های بین المللی علیه جمهوری اسلامی ایران نظیر برخوردهای سیاسی و ممانعت از حضور مسئولان و کارشناسان استاندارد در مجامع جهانی و منطقه ای ، ایران اسلامی در آسیا بعد از چین و ژاپن بصورت مشترک با کره جنوبی رتبه سوم به لحاظ استاندارد سازی را کسب کرده است.
مرندی مقدم با اشاره به تدوین و تصویب 33 هزار و 500 استاندارد ملی در بخش کالا، صنعت و خدمات تاکید کرد : ایران علاوه بر عرصه های نانو و انرژی هسته ای در سایر بخش های جدیدی نظیر استانداردسازی تولیدات دانش بنیان، مسئولیت های اجتماعی، محصولات فرهنگی و هنری و معابر عمومی به موفقیت های مطلوبی رسیده است.
مرندی مقدم با اشاره به تدوین 45 استاندارد بین المللی در کشور و پیگیری برای 50 استاندارد جدید تاکید کرد : برای بررسی و تدوین این استانداردها 800 کارشناس خبره در قالب 325 کمیته ملی و استانی ایزو مشارکت علمی و تحقیقی دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز