رئیس فدراسیون سوارکاری بیان کرد:

رفع مشکل اعزام اسب از ایران به مسابقات خارجی

۱۳۹۸/۰۸/۰۱ - ۱۷:۵۲:۰۷
کد خبر: ۹۱۵۶۰۸
رفع مشکل اعزام اسب از ایران به مسابقات خارجی
رئیس فدراسیون سوارکاری : با توافق وزرای اقتصاد و ورزش و جوانان ، مشکل اعزام اسب از ایران به مسابقات خارجی رفع می شود.
به گزارش خبرگاری برنا از سمنان؛ مسعود خلیلی در سمنان یکی از مشکلات اساسی فعالان حرفه ای رشته سوار کاری در کشور را هزینه هنگفت نقل و انتقال هوایی و گمرکی برشمرد و گفت : طبق رایزنی های انجام گرفته بین دو وزیر ورزش و جوانان و وزیر اقتصاد، مقرر شده تا با امضاء رئیس فدراسیون سوارکاری و ذی حسابی وزرات ورزش و جوانان مجوز خروج موقت اسب های مسابقه برای شرکت در میادین ورزشی خارجی میسر شود.
رئیس فدراسیون سوارکاری توجه ویژه این فدراسیون به اسب اصیل ایرانی را یاد آور شد و گفت : 4 نوع اسب نژاد ترکمن، کُرد،دره شوری و خزر برای نمونه گیری ژنتیکی در آزمایشگاه های مرجع بین المللی انتخاب شدند و کتاب تبارنامه این نژاد ها نیز آماده شده است.
وی افزود : مشکل بررسی ژنتیک این نژاد ها در آزمایشگاه کنتاکی آمریکا که بر اثر تحریم ها پیش آمده بود نیز طی دو ماه گذشته رفع شد و ایران با پس گرفتن نمونه ها و استرداد مبالغ پرداخت شده کار بررسی را در آزمایشگاه کشوری دیگری پیگیری می کند.
خلیلی از کاهش یکسومی واردات اسب نژاد خارجی برای مسابقات به ایران طی یک سال اخیر خبر داد و گفت : از ابتدای امسال 120 راس اسب خارجی وارد کشور شد ولی سیاست فدارسیون مبتنی بر نژاد های کیفی و مطلوب است و از واردات بدون بررسی و تایید کارشناسی و تخصصی جلوگیری می کنیم.
به گفته این مقام مسئول هم اکنون مشکل ورود و خروج اسب از ایران برای مسابقات بعلت نبود قرنطینه بین المللی با امضاء تفاهم نامه بین سازمان دامپزشکی با کشورهای مبداء و مقصدی نظیر ترکیه، آذربایجان، قطر و عمان به نظور حضور اسب در رقابت های آسیایی و جهانی برطرف شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز