‌در کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات شورای پدافند غیرعامل استان یزد مطرح شد؛

بررسی امنیت زیرساخت‌های حیاتی استان‌ در برابر حملات سایبری

۱۳۹۸/۰۸/۰۴ - ۰۹:۵۷:۳۷
کد خبر: ۹۱۶۲۹۸
کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات شورای پدافند غیرعامل استان با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار یزد برگزار شد‌.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات شورای پدافند غیرعامل استان با حضور "اکرم فداکار" معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار یزد در محل دفتر این معاونت و با حضور دستگاه‌های عضو برگزار شد.

در این جلسه ضمن بررسی مواردی که در "نظام پیشگیری و مقابله با حوادث فضای مجازی" و "سند راهبردی پدافند سایبری" هم‌پوشانی دارند، نسبت به طرح امن سازی زیرساخت‌های حیاتی در قبال حملات سایبری توسط دستگاه‌های مسئول بحث و گفت‌وگو شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار در این نشست ضمن تقدیر از اقدامات دستگاه‌های مسئول در حوزه امنیت سایبری، عنوان کرد: استان یزد به یک مرکز عملیات امنیت نیازمند است تا از ظرفیت‌ نیروهای انسانی دستگاه‌های اجرایی استان استفاده شود.

فداکار همچنین در ادامه سخنان خود نسبت به برگزاری نشست‌های آموزشی در جهت ترویج و آگاه سازی در حوزه امنیت سایبری تاکید و اظهار کرد: وضعیت امنیت سایبری دستگاه‌های اجرایی با انجام رزمایش‌های سایبری مورد ارزیابی و سنجش قرار بگیرند.

همچنین در ادامه این جلسه "محمدحسین زارع" مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری وظایف کارگروه و اقدامات دستگاههای مسئول در حوزه امنیت سایبری را تشریح کرد.

گفتنی است در پایان این نشست نسبت به توسعه و بالا بردن اقدامات لازم در جهت امنیت سایبری دستگاه‌های اجرایی و حفظ زیرساخت‌های حیاتی استان بحث و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز