عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی:

ضررهای نپیوستن به FATF بیشتر از مزایای آن است/ پیوستن به FATF الزام بین‌المللی است

۱۳۹۸/۰۸/۲۰ - ۰۹:۵۰:۲۰
کد خبر: ۹۲۲۷۱۴
ضررهای نپیوستن به FATF بیشتر از مزایای آن است/ پیوستن به FATF الزام بین‌المللی است
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب لوایح FATF در شرایط کنونی به مصلحت کشور بوده و فواید پیوستن به آن در بهبود مناسبات اقتصادی زیاد است.

به گزارش برنا از اراک، «سید مهدی مقدسی»، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: پیوستن به FATF الزام بین‌المللی است که اگر صورت نگیرد، جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند مبادلات مالی حتی با کشورهای دوست داشته باشد.

او بیان کرد: در خصوص پیوستن به FATF دولت لوایحی را به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد و موضوعات مختلف در کمیسیون مربوطه در خصوص سوء استفاده‌ها بررسی شد اما موضوعاتی در آن بود که باید بیشتر، ارزیابی می‌شد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید ادامه داد: نظر شورای نگهبان درباره این لوایح جلب نشد و به‌ دلیل حساست، موضوع به شورای مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد.

مقدسی اظهار کزد: شمار کشورهایی که در دنیا به FATF نپیوسته‌اند به اندازه انگشتان یک دست نیست و این مهم نباید با نگاه سیاسی دیده شود.

او گفت: پیوستن به هر معاهده بین‌المللی ممکن است اثرات منفی نیز داشته باشد اما عملکرد جمهوری اسلامی ایران شفاف بوده و عملکرد آمریکا و برخی دیگر از کشورها دارای ایراد است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ضررهای نپیوستن به FATF بیشتر از مزایای آن است. امید می‌رود که مجمع تشخیص مصلحت نظام با توجه به تاکیدات دولت، رئیس‌جمهور، وزرای مربوطه و مسئولان دولتی، همه فواید و ضررهای پیوستن و نپیوستن به FATF را بررسی و بهترین تصمیم را برای منافع ملی و مردم اخذ کند.

مقدسی تصریح کرد: مراودات مالی با دنیا غیرقابل انکار است و اگر جمهوری اسلامی ایران به FATF نپیوندد، در لیست سیاه قرار می‌گیرد و امکان مراودات مالی برای کشور با خارج قطع می‌شود که این امر چالش‌هایی را به‌وجود می‌آورد.

او تاکید کرد: این موضوع باید دور از سوگیری سیاسی و در راستای مصالح عمومی کشور و ضرورت اقتصادی در شرایط حساس فعلی، دیده شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز