مدیر کل کتابخانه های عمومی استان کردستان:

عضویت ۱۹۷ نابینا در کتابخانه های عمومی کردستان/اولین کتابخانه سیار مشارکتی ایران افتتاح می شود

۱۳۹۸/۰۸/۲۳ - ۱۴:۰۶:۳۸
کد خبر: ۹۲۴۳۸۴
عضویت ۱۹۷ نابینا در کتابخانه های عمومی کردستان/اولین کتابخانه سیار مشارکتی ایران افتتاح می شود
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان کردستان گفت: 197 عضو نابینا در کتابخانه های عمومی کردستان عضویت دارند که به صورتی پستی منابع درخواستی برای آنان ارسال می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ محمد عبدالملکی ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه استان کردستان که به مناسبت 27 اُمین دوره کتاب جمهوری اسلامی ایران در سنندج گفت: خوشبختانه امسال جشن کتاب ایران به شهری غیر از تهران انتقال پیدا کرد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان کردستان با بیان اینکه یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شد، عنوان کرد: استان یزد سالیان سال است که در حوزه کتاب، کتابخوانی و کتابخانه سازی فعالیت می کند و امسال نیز این مهم را به خود اختصاص داد.

او افزود: کرد ها در بحث فرهنگ و هنر ثابت کرده اند می توانند در سطح ملی و بین المللی عرض اندام کند و انتخاب شهر سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی یونسکو این مهم را اثبات خواهد کرد.

عبدالملکی ضمن تبریک انتخاب سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی در یونسکو، گفت: کتابخانه های عمومی استان کردستان آمادگی خود را اعلام می دارد که نشست های کتابخوانی و نقد و بررسی کتاب های حوزه موسیقی را از این پس برگزار کند.

مدیر کل کتابخانه های کردستان اظهار داشت: جامعه ما به کتاب نخواندن عادت کرده است و باید اصحاب رسانه ریشه این مشکلات را بررسی و راه کار ارائه دهد.

او گفت: یکی دیگر از کار هایی که اصحاب رسانه می توانند انجام دهند خیرین را به حوزه کتاب و کتابخانه سازی ترغیب کنند.

عبدالملکی با اشاره به اینکه ساختمان های بلا استفاده بسیار می تواند به ساخت کتابخانه ها کمک کند، گفت: مشکلات بسیاری از جمله بروکراسی های اداری مانع واگذاری چنین ساختمان هایی به نهاد کتابخانه شده است.

او با بیان اینکه 80 باب کتابخانه عمومی در استان وجود دارد، گفت:  50 کتابخانه آن نهادی و 30 باب آن مشارکتی است.

عبدالملکی اظهار داشت: 11 هزار و 727 نفر کاربر در سال 97 در کتابخانه های عمومی استان ثبت نام کرده اند که در هفت ماهه نخست سال جاری این آمار با 15 درصد رشد به بیش از 13 هزار نفر رسیده است.

مدیر کل کتابخانه های استان کردستان گفت: در سال 97 منابع کتابخانه های عمومی استان 753 هزار و 701 نسخه بوده مه در هفت ماه سال جاری به 792 هزار و 802 نسخه افزایش پیدا کرد.

او افزود: 197 عضو نابینا در کتابخانه های عمومی کردستان عضویت دارند که به صورتی پستی منابع درخواستی برای آنان ارسال می شود.

عبدالملکی با اشاره به اینکه 313 برنامه در هفته کتاب و کتابخوانی در کردستان برگزار می شود، گفت: 30 نمایشگاه فروشگاه کتاب، 88 نشست کتابخوانی،افتتاح بخش کودک کتابخانه شهید بهشتی دیواندره، افتتاح اولین کتابخانه سیار مشارکتی ایران در قروه، افتتاح کتابخانه سنگی، سربی و خطی در کتابخانه برهان عالی شهرک بهاران سنندج، بازگشایی کتابخانه ماموستا هژار از جمله مهمترین برنامه های هفته کتاب در استان خواهد بود.

او گفت: عضویت در کتابخانه ها ۱۰ هزار تومان هزینه دارد که روز شنبه ۲۵ آبان ماه این حق عضویت رایگان خواهد بود و همچنین افرادی که دیرکرد بازگشت کتاب به کتابخانه را دارند در این هفته شامل بخشودگی خواهند شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز