ثبت ۵۰ میلی متر باران در لنده

۱۳۹۸/۰۸/۲۷ - ۱۰:۵۴:۳۹
کد خبر: ۹۲۵۵۳۸
ثبت ۵۰ میلی متر باران در لنده
کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۰ میلی متر باران در شبانه روز گذشته در لنده به ثبت رسید که بیشترین میزان بارش در این استان در این مدت است.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ بارش برف و باران از عصر دیروز دوشنبه در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده که این بارشها در مناطق سردسیری همچون شهرستان های بویراحمد و دنا به صورت برف است.

برف و کولاک شدید در بویراحمد و دنا مدارس ابتدایی و مهدکودک های این دو شهرستان را امروز دوشنبه نیز به تعطیلی کشاند.

ولی بهره مند کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت که بر اساس گزارش های رسیده میزان بارش برف در گردنه های برفگیر همچون منطقه مله شوره در جاده یاسوج – شیراز و کاکان حدود ۱۰ سانتی متر و در گردنه بیژن در ارتفاعات دنا بارش برف تا حدود بالای ۱۵ سانتی متر بوده است.

وی بیان کرد که بارش ها در سایر مناطق به صورت باران بوده که منطقه امام زاده جعفر گچساران ، باشت، جاورده کهگیلویه، سرفاریاب چرام، و موشمی زیلایی نیز پس از شهرستان لنده به ترتیب با ۴۸، ۴۳، ۴۳، ۴۱ و ۴۰ بیشترین میزان بارندگی را در شبانه روز گذشته داشتند.

میانگین بارش باران سال زراعی جدید در کهگیلویه و بویراحمد ۳۴.۲ میلیمتر بوده در حالی که میانگین مدت مشابه پارسال این استان ۱۰۳.۶ میلیمتر گزارش شده است.

 دفتر مطالعات پایه منابع آب ایران کهگیلویه و بویراحمد را در سال زراعی ۹۷و ۹۸ از نظر میانگین بارندگی استان ها در رتبه دوم پربارش ترین ها اعلام کرده است.

سال هایی که کمتر از میانگین بلند مدت در منطقه ای باران ببارد را خشکسالی و بیشتر از این میانگین را ترسالی می خوانند.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز