مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان:

مدارس و دانشگاه ها توجه ویژه ای به فضای کتابخانه ها ندارند

۱۳۹۸/۰۹/۰۴ - ۱۲:۵۱:۵۷
کد خبر: ۹۲۸۰۳۷
مدارس و دانشگاه ها توجه ویژه ای به فضای کتابخانه ها ندارند
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان گفت: در مدارس و دانشگاه ها نیز توجه خاصی به فضای کتابخانه ها نمی شود و پاتوق مناسبی برای جمع کردن دانش آموزان بین هم نمی شود که انتظار داریم در این حوزه بیشتر توجه شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ فرانک قدسی پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از کتابخوانان و کتابداران نمونه کردستان که به مناسبت گرامیداشت هفته و کتاب و کتابخوانی برگزار شد، اظهار داشت: دانایی یکی از تاثیرگذارترین راه های مقابله با جهل، فقر، محرومیت و آسیب های اجتماعی است که رسیدن به این دانایی نیازمند توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

وی افزود: اگر می خواهیم شاهد توسعه کتاب و کتابخوانی در جامعه باشیم باید به دو حوزه زیرساخت و فرهنگ سازی توجه کنیم که با توجه به کمبودهای فراوانی که در بخش های مختلف زیرساختی استان وجود دارد، شاید توسعه زیرساخت های حوزه کتابخانه های در اولویت نباشد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان ادامه داد: اما در حوزه فرهنگ سازی می توان با آموزش های غیررسمی در کانون خانواده ها، آموزش های رسمی در سطح مدارس و دانشگاه ها و همچنین تعاملات اجتماعی تاثیرات مثبتی را رقم زد.

قدسی یادآور شد: متاسفانه امروز در کانون خانواده های ما زمان کمی برای آموزش کودکان و تشویق آنها به امر کتابخوانی گذاشته می شود و به این امر بی توجه هستند.

وی بیان کرد: همچنین در حوزه آموزش های رسمی در مدارس و دانشگاه ها نیز توجه خاصی به فضای کتابخانه ها نمی شود و پاتوق مناسبی برای جمع کردن دانش آموزان بین هم نمی شود که انتظار داریم در این حوزه بیشتر توجه شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز