مدیر کل هواشناسی کردستان اعلام کرد:

کاهش میزان بارش های پاییزی/ زمستان گرمتری در انتظار کردستان

۱۳۹۸/۰۹/۰۵ - ۱۰:۵۹:۰۹
کد خبر: ۹۲۸۴۱۱
کاهش میزان بارش های پاییزی/ زمستان گرمتری در انتظار کردستان
مدیر کل هواشناسی کردستان گفت: میزان بارش های پاییزی کردستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش روبه رو بوده است و احتمال کاهش بارش ها در زمستان نیز پیش بینی می شود.

رحیم صدیقی صبح امروز در گفت و گو با خبرگزاری برنا در کردستان؛ با اشاره به اینکه نتایج پیش‌بینی‌های فصل زمستان از ۱۰ آذر تا ۹ اسفند سال جاری است، اظهار داشت: پیش‌بینی بارش ماه دسامبر (۱۰ آذر تا ۱۰ دی) در حد نرمال با تمایل به افزایش نسبت به نرمال در بخش های غربی و جنوبی استان است.

وی با بیان اینکه این پیش‌بینی‌ها برای بارش بازه زمانی ۱۱ دی تا ۱۱ بهمن، ماه ژانویه میلادی کمتر از نرمال پیش بینی شده است، یادآور شد: بارش برای بازه زمانی ۱۲ بهمن تا ۹ اسفند (ماه فوریه) نرمال با تمایل به کاهش نسبت به نرمال در نوار غربی استان پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی کردستان اضافه کرد: پیش بینی های هواشناسی در این مدت نیز نشان‌گر آن است که این استان در سه ماهه زمستان سال جاری شاهد افزایش دما نسبت به حد نرمال است.

صدیقی افزود: پیش بینی در تمام بازه زمانی شامل ۱۰ آذر تا ۱۰ دی، ۱۱ دی تا ۱۱ بهمن و ۱۲ بهمن تا ۹ اسفند، افزایش دما نسبت به نرمال است ضمن اینکه میزان بارندگی در کردستان از ابتدای مهر تا ۲۹ آبان امسال نسبت به مدت مشابه سال آبی قبل با ۴۱ درصد کاهش از ۱۰۱ میلی‌متر به ۶۱ میلی‌متر رسید.

وی تاکید کرد: همچنین این آمار نسبت به میانگین دوره‌های مشابه دراز مدت که ۸۸ میلی‌متر بود نیز از ۳۲ درصد کاهش برخوردار است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز