معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور

کردستان پیشرو در اشتغال پایدار روستایی/سهم اشتغال پایدار روستایی در کشور به ۲۵ درصد رسیده است

۱۳۹۸/۰۹/۱۴ - ۱۰:۳۳:۳۰
کد خبر: ۹۳۲۳۵۲
کردستان پیشرو در اشتغال پایدار روستایی/سهم اشتغال پایدار روستایی در کشور به ۲۵ درصد رسیده است
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: استان کردستان در حوزه اشتغال پایدار روستایی جزو استان های پیشرو کشور محسوب می شود و می تواند الگویی موفق برای سایر استان ها باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ محمد امید در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان کردستان به پتانسیل های استان در همه بخش ها اشاره کرد و گفت: هم اکنون سیاست ما در روستاها ایجاد اشتغال پایدار است و در این راستا هرکاری در توان داشته باشیم انجام می دهیم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور افزود: اگر همه زیرساخت ها را در روستاها داشته باشیم و برای اشتغال کاری انجام ندهیم عملاً فایده ای در بر نخواهد داشت.

امید ایجاد اشتغال پایدار روستایی را طرحی مهم و حائز اهمیت توصیف کرد و گفت: از سال های ۹۴ تا ۹۶ سهم اشتغال روستایی در کشور پنج درصد بود که این میزان در سال ۹۷ به ۲۵ درصد رسیده است.

وی یادآوری کرد: طبق آمارهای موجود هم اکنون در بسیاری از نقاط کشور شاهد مهاجرت معکوس هستیم و این به سبب ایجاد اشتغال پایدار روستایی است و معتقدیم این طرح باید پنج سال دیگر تداوم داشته باشد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور طرح اشتغال پایدار روستایی در کردستان را موفق ارزیابی کرد و اظهار داشت: استان کردستان در این زمینه جزو استان های پیشرو کشور محسوب می شود و می تواند الگویی موفق برای سایر استان ها باشد.

محمد امید به مدیران استانی پیشنهاد داد که سه طرح بزرگ با ماهیت ملی را معرفی کنند تا از منابع ملی برای آن تامین اعتبار صورت بگیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز