سه طرح دانش بنیان در گرمسار، وابستگی به واردات دستگاه برش سنگ معدن را حذف کرد

۱۳۹۸/۰۹/۲۶ - ۱۲:۲۴:۴۹
کد خبر: ۹۳۷۶۹۹
سه طرح دانش بنیان در گرمسار، وابستگی به واردات دستگاه برش سنگ معدن را حذف کرد
یک شرکت ماشین سازی، وابستگی به واردات دستگاه برش سنگ معدن، سانتریفیوژهای دوطبقه و فیلتری و خطوط کامل تولید نمک خوراکی و کلسیم کلراید را حذف کرد.
به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ سه طرح دانش بنیان یک شرکت ماشین سازی در شهرک صنعتی گرمسار، وابستگی به واردات دستگاه برش سنگ معدن، سانتریفیوژهای دوطبقه و فیلتری و خطوط کامل تولید نمک خوراکی و کلسیم کلراید را حذف کرد.
مدیر عامل شرکت ماشین سازی پارس پولاد سپید با اعلام این خبر گفت : برای اولین بار در کشور دستگاه بُرش بُلوکی سنگ های نرم در خود محیط معدن با هدف حذف استفاده از مواد منفجره در استخراج، به صفر رساندن ضایعات و سهولت صادارات، طراحی و ساخته شد.
عباس زندی با بیان اینکه این دستگاه پس از 8 ماه تحقیق با یک دهم هزینه نمونه خارجی ساخته شده است گفت : این طرح ابتکاری با مشارکت بخش خصوصی به منظور جلوگیری از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده در صادرات سنگ های معدنی اجرا شد و نمونه اولیه ان 300 میلیون تومان هزینه داشت.
وی قابلیت استقرار و مانور مطلوب در معدن، کارایی مناسب و کاربردی در معادن نمک و امکان استفاده در معادن دیگر با به روز رسانی و ارتقاء فناوری و کارکرد ساده نسبت به نمونه خارجی را از ویژگی های این طرح برشمرد و تاکید کرد : این دستگاه قادر است با بُرش های عمودی و افقی بلوک های 40 در 40 در 20 را از معادن استخراج کند.
زندی افزود: معدن داران می توانند با استفاده از این دستگاه به جای سنگ معدن لاشه بدست آمده با انفجار ، سنگ معدن برش خورده با ارزش افزوده را صادر کنند .
به گفته وی ، با توجه به نمک خیز بودن استان سمنان و بهره مندی معدن کاران از این دستگاه ، تاکنون سه هزار تن سنگ نمک برش خورده به روسیه ارسال شده است .
زندی گفت : وجود معادن دیگری نظیر گچ در این استان، امکان توسعه و افزایش صادرات با بهره گیری از این ماشین پس از تولید انبوه وجود دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز