وزیر نیرو:

احداث ۶۴ تصفیه خانه فاضلاب در شش سال اخیر/۳۴ پروژه بزرگ در کردستان در دست اجرا است

۱۳۹۸/۰۹/۲۶ - ۱۲:۵۵:۲۴
کد خبر: ۹۳۷۷۳۱
احداث ۶۴ تصفیه خانه فاضلاب در شش سال اخیر/۳۴ پروژه بزرگ در کردستان در دست اجرا است
وزیر نیرو با اشاره به اینکه در شش سال گذشته 64 تصفیه خانه فاضلاب در کشور به مدار بهره برداری آمده است. گفت: دولت توجه ویژه ای به توسعه کشور دارد و به همین منظور در کردستان 34 پروژه بزرگ در حال حاضر در دست اجرا است.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ رضا اردکانیان در مراسم بهره برداری از تصفیه خانه های فاضلاب شهرهای بیجار و حسن آباد یاسوکند با بیان این مطلب گفت: هم اکنون ۳۴ پروژه بزرگ را در استان در دست اجرا داریم که ارزش ریالی آنها بیش از نه هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است و متوسط پیشرفت فیزیکی آنها ۶۳ درصد است.

وی با بیان اینکه مصمم هستیم تا پایان این دولت تعداد قابل توجهی پروژه را در بخش آب، برق، تصفیه خانه و آبرسانی روستایی را به بهره برداری برسانیم، گفت: تا قبل از انقلاب در کشور فقط چهار تصفیه خانه فاضلاب وجود داشت که این تعداد امروز به ۲۳۲ تصفیه خانه رسیده است.

اردکانیان در ادامه جمعیت تحت پوشش تصفیه خانه فاضلاب تا قبل از دولت تدبیر و امید را ۳۹ درصد ذکر کرد و گفت: در طول شش سال گذشته ۶۴ تصفیه خانه فاضلاب به مدار بهره برداری آمده است.

وزیر نیرو در ادامه به برنامه پویش هر هفته الف ب ایران اشاره کرد و ادامه داد: ما مصمم هستیم در کشور و هر هفته یک طرح بزرگ به بهره برداری برسانیم تا نشان دهیم علیرغم تحریم ها چرخ های توسعه کشور از حرکت باز نمی ایستد.

اردکانیان به عزم جدی دولت برای پیگیری مسائل استان نیز اشاره کرد و گفت: استاندار کردستان بصورت منظم و جدی پیگیری کارهای استان است که نتایج خوبی نیز از آن پیگیری ها حاصل شده است.

وی اضافه کرد: در سالجاری تخصیص آب برای ۹۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان محقق شد که گام بلندی برای رونق کشاورزی استان است و می تواند اشتغال زیادی نیز به دنبال داشته باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز