جریان شناسی نیروهای سیاسی در انتخابات مجلس یازدهم در استان مرکزی:

۱۰ ژنرال اصولگرایان در برابر سکوت اصلاح طلبان

۱۳۹۸/۰۹/۲۷ - ۰۹:۴۹:۰۳
کد خبر: ۹۳۸۰۲۷
۱۰ ژنرال اصولگرایان در برابر سکوت اصلاح طلبان
سوت آغاز رقابت های انتخاباتی مجلس یازدهم به طور رسمی از دهم آذرماه نواخته شد.

یادداشت، محسن سجادی: طبق اعلام اکرمی معاون سیاسی استاندار مرکزی 388 نفر که شامل 342 مرد و 46 زن داوطلب مجلس یازدهم در پنج حوزه انتخابیه استان شدند که بسیاری از آنها از سر احساس تکلیف و شوق خدمت و برخی دیگر نیز با بی میلی و طی دعوت اقشار مختلف برای ثبت نام به مراکز ثبت نام مراجعه کردند.

 فضای انتخاباتی در حوزه‌های انتخابیه مختلف رنگ‌وبویی متفاوت دارد. فضای انتخاباتی عمومی استان نیز بی تاثیر از فضای کشور نیست و با پایان ثبت ‌نام‌ها حالا قدری گرم تر شده اما آنچه در رسانه‌ها و محافل سیاسی بازگو می‌شود عمدتا توصیف‌کننده بُعد دیگر ماجراست که از تحرکات زیرپوستی ثبت نام کنندگان حکایت دارد.

 در حوزه انتخاباتی اراک، خنداب و کمیجان تحرکات آغاز شده؛ برخی رسانه های تند رو و منتسب به جریان اصولگرا و پایداریچی نمایندگان فعلی با گرایش اصلاح طلبی را مورد انتقاد قرارداده اند.

اصلاح طلبان نیز با تشکیل شورای سیاستگذاری در تلاش و تکاپو برای بررسی شرایط موجود و تصمیم گیری در خصوص حضور، عدم حضور و یا برنامه های آتی خود هستند.

 در سوی دیگر اصولگرایان استان پیشتازان نهضت ثبت نام بودند به طوری که  در حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان از نمایندگان ادوار مجلس گرفته تا اعضای شورای های شهر و حتی چهره های نواصولگرا یا گام دومی نیز وارد کارزار انتخابات شده اند.

در حوزه انتخابیه اراک جمعا 148 نفر شامل 116 مرد و 32 زن داوطلب نمایندگی هستند.

در این گزارش با نگاهی اجمالی به اسامی چهره های مطرح دو جناح آرایش سیاسی این حوزه را بررسی خواهیم کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز