راه اندازی ۲ سامانه هوشمند کشاورزی در کشور

۱۳۹۸/۱۰/۰۸ - ۱۲:۲۶:۲۳
کد خبر: ۹۴۲۷۳۰
راه اندازی ۲ سامانه هوشمند کشاورزی در کشور
دبیر ستاد هوشمند سازی وزارت جهاد کشاورزی : 2 سامانه هوشمند کشاورزی در بخش های تصاویر ماهواره ای زمین های زراعی و ارتباط کشاورز با متخصصان زراعت و باغبانی تا پایان سال رونمایی می شود.
به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ حسین فرازمند در شاهرود گفت : یکی از این طرح ها ، سامانه یکپارچه اطلاعات کشاورزی کشور است که با همکاری دانشگاه های تهران و خواجه نصیرالدین طوسی طراحی شده است و تا پایان سال ، نخستین بخش آن راه‌اندازی می شود.
وی افزود :  این سامانه با استفاده از تصاویر ماهواره ای و اطلاعاتی که از پهنه های زمینی به دست می آورد، بر امور کشاورزی کشور رصد دقیق دارد.
رییس مرکز فناوری اطلاعات و اطلاع رسانی کشاورزی کشور همچنین از راه اندازی سامانه "کشاورزیار" تا پایان سال خبر داد و  افزود: در این سامانه ارتباط مستقیم بین کشاورزان، بهره برداران و متخصصان در هر استان به صورت برخط برقرار شده و آنان می توانند آخرین اطلاعات کشاورزی را از متخصصان بگیرند.
فرازمند با اشاره به راه‌اندازی اولین جستجوگر کشاورزی و منابع طبیعی ایران در آبان گفت: این موتور جستجو تمام اطلاعات کشاورزی کشور را قابل دسترس کرده و بهره برداران و متخصصان بخش کشاورزی با مراجعه به آن می توانند به آخرین دستاوردها و یافته های کشاورزی دست یابند.
دبیر ستاد هوشمندسازی کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی افزود: استفاده از اینترنت اشیاء در بخش کشاورزی در شرایط کنونی از مدیریت آبیاری هوشمند، گلخانه ها و مزارع و دامداری های در حال اجراست.
فرازمند تاکید کرد: با مدیریت آبیاری هوشمند می توان ۲۰ تا ۳۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی کرد و نرم افزار مربوطه می تواند زمان آبیاری و قطع آن را به آگاهی کشاورزی رسانده و از هدر رفت آب جلوگیری کند.
بر اساس تفاهم نامه همکاری بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر توسعه و ارتقای بخش کشاورزی ، طرح های هوشمند سازی کشاورزی در کشور اجرا می شود.
این تفاهم نامه پارسال منعقد شده است .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز