رییس هیات‌مدیره نظام پرستاری استان؛

شمار پرستاران در استان مرکزی از میانگین کشور کمتر است

۱۳۹۸/۱۰/۱۱ - ۱۱:۰۴:۳۸
کد خبر: ۹۴۴۱۲۷
شمار پرستاران در استان مرکزی از میانگین کشور کمتر است
رییس هیات‌مدیره نظام پرستاری استان مرکزی گفت: ۲ هزار نفر عضو جامعه پرستاری این استان ۲۲۰ میلیارد ریال مطالبات معوق در هفت ماه سال جاری دارند.

به گزارش برنا از اراک ، محسن غنجی همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب (س) افزود: مطالبات پرستاران استان شامل اضافه‌کار و کارانه است که از اردیبهشت‌ماه امسال تاکنون پرداختی در این راستا صورت نگرفته است.
وی اظهار داشت: حداقل و حداکثر مطالبات پرستاران استان ۷۰ تا ۲۰ میلیون ریال است و این درحالی است که شاغلان پرستاری با وجود سختی کار هرگز از کیفیت خدمات به بیماران کوتاهی نکرده‌اند.

رییس هیات‌مدیره نظام پرستاری استان مرکزی گفت: برابر استاندار جهانی به‌ازای هر تخت بیمارستانی ۲ و ۶ دهم درصد پرستار نیاز است اما این شاخص در ایران به ازای هر تخت یک و هشت دهم درصد تعریف شده است.
غنجی افزود: شمار پرستاران در استان مرکزی ز میانگین کشور هم کمتر است و اکنون به‌ازای هر تخت بیمارستانی ۹ دهم پرستار در مراکز درمانی ارایه خدمات دارند و در برخی بیمارستان‌ها به‌علت کمبود پرستار این تعداد به هفتم دهم هم می‌رسد.
وی اظهار داشت: مدت زمان نوبت کاری پرستاران براساس سابقه تعریف شده است و از ۳۶ تا ۴۴ ساعت در هفته است.
رییس هیات‌مدیره نظام پرستاری استان مرکزی، تاخیر در پرداخت معوقات، کمبود نیروی پرستاری، اجرا نشدن قانون سختی کار و تعرفه قانونی، محول شدن فعالیت‌های خارج از وظایف پرستاران، استاندارد نبودن فضای کار، نقص در امور رفاهی و نبود ارزیابی دوره‌ای سلامت را از عمده مشکلات جامعه پرستاری استان مرکزی برشمرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز