استاندار سمنان:

بدون اجرای طرح انتقال آب خزر توسعه استان سمنان امکان‌پذیر نیست

۱۳۹۸/۱۰/۱۵ - ۱۳:۱۳:۴۰
کد خبر: ۹۴۶۰۱۴
بدون اجرای طرح انتقال آب خزر توسعه استان سمنان امکان‌پذیر نیست
استاندار سمنان گفت: بدون اجرای طرح ملی انتقال آب خزر ، توسعه استان سمنان در بخش‌های مختلف اقتصادی امکان‌پذیر نیست‌.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ علیرضا آشناگر در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان سمنان در سالن غدیر استانداری افزود: اصل اهمیت تدوین سند سازگاری با کم‌آبی غیرقابل انکار است و اجرای این طرح جزئی از ضرورت‌ها در استان است.
وی خاطر نشان کرد: اقدام جدی برای تدوین سند سازگاری با کم آبی در استان لحاظ شود و استان سمنان باتوجه به وسعت قابل توجه در بخش‌های مختلف اقتصادی ظرفیت اشتغال‌زایی دارد.
آشناگر تصریح کرد: بخشی از اشتغال منطقه به استان سمنان واگذار شده است و با اجرای طرح‌های اقتصادی و تامین زیرساخت‌ها می‌توان برای ایجاد اشتغال پایدار در استان اقدام کرد.
وی با بیان اینکه از آب‌های زیر زمینی استان بیش از حد برداشت شده است، گفت: ۷۷ درصد تامین آب در استان در این بخش بوده و در حالی که این آمار در کشور ۵۵ درصد است.
آشناگر اضافه کرد: هدف از تدوین سند سازگاری با کم آبی، کنترل مصارف و تامین منابع باشد.
استاندار سمنان با اشاره به اینکه استان سمنان در مسیر توسعه اقتصادی قرار دارد، افزود: باید زیرساخت‌ها باتوجه به ظرفیت‌ها تکمیل در استان شود.
آشناگر ادامه داد: هدف از تدوین سند سازگاری با کم آبی نباید تنها صرف مدیریت مصرف باشد بلکه در کنار آن باید برای تامین آب برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای اقدام کرد.
استاندار سمنان تصریح کرد: تامین منابع در تدوین طرح سند سازگاری با کم آبی باید لحاظ شود و تامین آب با ساخت سد فینسک، انتقال آب دریای خزر لحاظ شود.

منبع: روابط عمومی ، تشریفات و امور بین الملل استانداری سمنان

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز