در استان کرمانشاه ۴.۵ میلیون دام باید هویت‌گذاری شوند

۱۳۹۸/۱۰/۱۷ - ۱۲:۰۸:۱۰
کد خبر: ۹۴۶۹۵۴
در استان کرمانشاه ۴.۵ میلیون دام باید هویت‌گذاری شوند
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: اجرای طرح هویت‌دار کردن دام‌ها در مدت زمانی کوتاه سیاستهای تشویقی لازم دارد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ شاهرخ یارویسی گفت: اگرچه با اجرای طرح هویت دار کردن دام‌ها، ارائه خدماتی مثل تمدید پروانه و یا تحویل نهاده‌ها به واحدهای دامداری منوط به هویت‌دار بودن دام‌های آنها با پلاک‌های 15 رقمی شده، اما این به تنهایی برای ترغیب دامداران به هویت گذاری دام‌هایشان کافی نیست.

یارویسی با بیان اینکه اتخاذ سیاست‌های قهری و برخوردی برای هویت دار کردن دام‌ها نتیجه نمی‌دهد، گفت: از ابتدای طرح هویت‌دار کردن دام‌ها از چند ماه گذشته تاکنون 500 هزار واحد دامی در استان کرمانشاه پلاک گذاری شدند که در استان کرمانشاه 4.5 میلیون واحد دامی دارد که باید هویت‌گذاری شوند.

یارویسی هزینه هویت دار کردن و بیمه پایه دام‌ها را حدود شش هزار تومان عنوان کرد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه سپس با بیان اینکه با هویت دار شدن دام‌ها از قاچاق دام جلوگیری خواهد شد، گفت: از دیگر مزایای اجرای این طرح دسترسی دقیق به اطلاعات صنعت دام کشور خواهد بود که این موضوع برنامه ریزی برای خدمات‌رسانی به واحدهای دامداری در حوزه های تامین دارو، واکسن و نهاده‌ها را آسان می‌کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز