عملیات اجرایی محور لنده _ تشان آغاز شد

۱۳۹۸/۱۰/۲۱ - ۱۳:۵۴:۰۸
کد خبر: ۹۴۸۷۴۴
عملیات اجرایی محور لنده _ تشان آغاز شد
کلنگ اجرای محور لنده _ تشان با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در لنده به زمین زده شد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ سید خدادوست موسوی فرماندار شهرستان لنده محور لنده به تشان را بخشی از کریدور بین استانی خوزستان- کهگیلویه وبویراحمد – اصفهان به طول ۴۲ کیلومتر با عرض ۱۲ متر عنوان کرد و گفت: طول مسیر موجود بیش از ۱۳۷ کیلومتر است که با اجرای این طرح ۹۵ کیلومتر آن کاهش می‌یابد.

سید خدادوست موسوی افزود: این محور از سمت شرق به محور پاتاوه – دهدشت و در ادامه به محور لیکک – جایزان، امیدیه، بندر امام خمینی (ره) متصل می‌شود.

او مهمترین مزایای این طرح را خارج شدن شهرستان لنده و مناطق مجاور از بن بست، اتصال شهرستان بهمئی و شهر لیکک به دیگر مناطق استان، تکمیل کریدور محور پاتاوه – دهدشت و اتصال کوتاه‌تر مرکز کشور به استان خوزستان اعلام کرد.

موسوی اضافه کرد: از دیگر مزایای این طرح مهم اتصال محور‌های در دست ساخت پاتاوه – دهدشت به محور لیکک – جایزان، کاهش ترافیک محور‌های مجاور، افزایش ایمنی محور‌های مجاور به علت کاهش ترافیک و کاهش میزان مصرف سوخت و مدت زمان سفر است.

او با اشاره به اینکه طول مسیر قطعه اول ۵/۵ کیلومتر و عرض راه ۱۲ متراست، ادامه داد: اعتبار این طرح در قطعه اول ۴۷۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی وزرات راه و شهر سازی است.

گفتنی است این محور ارتباطی یکی از مهمترین محور‌های ارتباطی در شهرستان لنده و استان است زیرا در آینده به عنوان کریدور جنوب به مرکز کشور محسوب می‌شود که نقش مهمی در خروج لنده از بن بست تاریخی خود دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز