محمدعلی وکیلی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

فوتبال آسیا بدون ایران حرفی برای گفتن ندارد/ ایران ناامن باشد هیچ کشوری در خلیج فارس امنیت ندارد

۱۳۹۸/۱۰/۳۰ - ۰۸:۴۸:۱۷
کد خبر: ۹۵۲۷۴۶
فوتبال آسیا بدون ایران حرفی برای گفتن ندارد/ ایران ناامن باشد هیچ کشوری در خلیج فارس امنیت ندارد
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قرار باشد ایران ناامن محسوب شود هیچ کشوری در خلیج فارس دارای امنیت نیست، این یک تصمیم سیاسی است و اگر AFC در تصمیم ش تجدید نظر نکند بهترین راه همین تصمیم باشگاه‌ها است که نباید در مسابقات شرکت کنند.

«محمدعلی وکیلی»، عضو هیات رئیسه مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا در ارتباط با «تصمیم AFC  مبنی بر ممنوعیت برگزاری مسابقات در ایران» گفت: این تصمیم AFC توهین‌ به ملت ایران است. از حوادثی که در ایران رخ داده حادثه‌ای مشابه اینها در کشورهای دیگر به اشکال مختلف  و به تعدد وجود دارد. اگر بهانه چنین حادثه‌ای برای ممنوعیت بیان باشد  و چنین تصمیمی در خصوص ملت بزرگی مثل ایران اخذ شود پس با این شرایط کشورهای خلیج فارس از اساس فاقد امنیت هستند اینها که امنیت‌شان تبعی است و ناامنی‌شان هم تبعی است. 

او ادامه داد: اگر قرار باشد ایران ناامن محسوب شود هیچ کشوری در خلیج فارس دارای امنیت نیست، این یک تصمیم سیاسی است و اگر AFC در تصمیمش تجدید نظر نکند بهترین راه همین تصمیم باشگاه‌هاست که نباید در مسابقات شرکت کنند.

نماینده مردم تهران گفت: وزارت ورزش و فدارسیون باید از مسیر حقوقی اقامه دعوا کنند، پشتوانه ورزش آسیا تماشاگران ایرانی هستند و اگر قرار باشد ورزش فوتبال ایران از فوتبال آسیا جدا شود، فوتبال آسیا هیچ حرفی برای گفتن نه به لحاظ حرفه‌ای و نه به لحاظ سرمایه اجتماعی ندارد. این تصمیم یک تصمیم کاملا غیر حرفه‌ای، آماتور و سیاسی و از نظر حقوقی قابل تعقیب است.

وکیلی بیان کرد: بازی در زمین ثالث اصلا درست نیست چون تمکین به مسیر غیرقانونی و سیاسی و غیرورزشی می‌شود و تائید این مسیر غیر ورزشی به حساب می‌آید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز