مدیر کل استاندارد مرکزی خطاب به شهروندان استان:

ایمنی و استاندارد تجهیزات بازی باید دغدغه عموم باشد

۱۳۹۸/۱۱/۰۷ - ۱۲:۲۵:۰۱
کد خبر: ۹۵۶۲۷۴
ایمنی و استاندارد تجهیزات بازی باید دغدغه عموم باشد
مدیر کل استاندارد استان مرکزی گفت : با توجه به رشد روز افزون شهربازیها، زمین های بازی و خانه های بازی در استان ،توجه به ایمنی تجهیزات مورد استفاده در آنها برای حفظ سلامت فرزندانمان باید به یک دغدغه عمومی تبدیل شود.

به گزارش برنا از اراک ، مهناز جعفریان در گفتگو با برنا  افزود : در همین راستا ادارات کل استاندارد استانی در چارچوب دستورالعمل های ابلاغ شده سازمان ملی استاندارد در حوزه ایمنی تجهیزات بازی در شهربازی ها ، زمین هاو خانه های بازی که کودکان عمده استفاده کنندگان از این گونه امکانات هستند؛ اقدامات پیشگیرانه ای را به انجام میرسانند تا شاهد بروز اتفاقات ناگوار در این حوزه نباشیم. 

وی ادامه داد: عمده تجهیزات شهر بازی ها،خانه های بازی،زمین های بازی و حتی کف پوش های مورد استفاده در آنها مشمول استاندارد اجباری هستند و چشم پوشی از ایمنی آن ها می تواند حوادث جبران ناپذیری را رقم بزند. 

این مسئول با اشاره به انجام 544 بازرسی از تجهیزات بازی در سطح استان در سال جاری گفت : تجهیزات بازی هم در مرحله ساخت هم  نصب و همچنین بهره برداری مشمول مقررات استاندارد اجباری است و در همه این مراحل کارشناسان و بازرسان سازمان ملی استاندارد در کنار شرکت های بازرسی همکار و مورد تایید سازمان ملی استاندارد نظارت های دقیق و فنی لازم را انجام می دهند و در صورت عدم وجود نقص ایمنی مجوز بهره برداری از آنها صادر می شود. 

مدیر کل استاندارد مرکزی با ارایه گزارش اقدامات صورت گرفته در این زمینه گفت : 100 درصد تجهیزات بازی شهربازی ها تحت کنترل قرار گرفتند که 8 مورد پلمپ و 4 مورد ازین تعداد با رفع نواقص بحرانی فک پلمپ شده اند .همچنین تمامی پارک ها مورد ارزیابی قرار گرفته و نتایج آن برای اقدامات اصلاحی در اختیار شهرداری های استان قرار گرفته است . 

وی از روند اصلاح و بازسازی تجهیزات بازی مهد کودک ها در پی بازرسی های صورت گرفته خبر داد و از همکاری بسیار خوب اداره کل بهزیستی استان در این زمینه قدردانی کرد ؛ همچنین از بازرسی های نظارتی ویژه  بر خانه های بازی که با روند رو به رشد تاسیس آنها در استان روبرو هستیم خبر داد . 

جعفریان در پایان اظهار داشت : اداره استاندارد مرکزی در راستای ارایه بهتر خدمات و وظایف نظارتی خود در حوزه تجهیزات بازی در شهربازی ها، خانه های بازی و مهدهای کودک همکاری های دوجانبه ای را با فرمانداری ها ، شهرداری ها و اداره کل بهزیستی استان داشته تا با تعامل دوجانبه گام های محکمتر و سریعتری در راستای حفظ ایمنی و سلامت آحاد جامعه برداریم .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز