اسداله امینی، سخنگوی شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان استان مرکزی:

افراد شاخص یک جناح را رد می کنند تا جناح دیگر بدون هزینه پیروز انتخابات شود / اصلاح طلبان به هیچ وجه رد صلاحیت های انجام شده را قبول ندارند / شورای نگهبان در روند نظارت استصوابی، جناحی و گزینشی عمل می کند

۱۳۹۸/۱۱/۰۸ - ۱۰:۵۴:۴۳
کد خبر: ۹۵۶۶۷۴
افراد شاخص یک جناح را رد می کنند تا جناح دیگر بدون هزینه پیروز انتخابات شود / اصلاح طلبان به هیچ وجه رد صلاحیت های انجام شده را قبول ندارند / شورای نگهبان در روند نظارت استصوابی، جناحی و گزینشی عمل می کند
سخنگوی شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان استان مرکزی در تشریح استراتژی این شورا برای انتخابات مجلس ، گفت: استراتژی اصلاح طلبان همواره اصلاح امور در چارچوب قانون اساسی بوده و حال ممکن است که گروهی از اصلاح طلبان به همین قانون اساسی موجود نیز نقد داشته باشند اما به هر حال در حال حاضر اصلاح طلبان با پذیرش اصول قانون اساسی مشغول به فعالیت سیاسی در نظام هستند.

به گزارش برنا از اراک ، اسدالله امینی ادامه داد: پرچمدار اصلاحات یعنی “سید محمد خاتمی” بارها تاکید کردند که اصلاح طلبان در چارچوب قانون در اندیشه اصلاح امور جاری هستند که به مردم آسیب وارد می کنند. از جمله اموری که بارها نسبت به تفکر مردم آسیب وارد کرده، نظارت استصوابی است.

اصلاح طلبان سال ها است که در صدد اصلاح عملکردی شورای نگهبان هستند

این فعال سیاسی اصلاح طلب در بررسی عملکرد قانونی شورای نگهبان اضافه کرد: براساس قانون اساسی وظیفه شورای نگهبان نظارت بر انتخابات است و نه دخالت در آن. معنای قانون این است که وزارت کشور تمامی امور مقدماتی برگزاری انتخابات را انجام دهد و سپس از شورای نگهبان درخواست کند که این شورا بر روند برگزاری انتخابات نظارت داشته باشد اما متاسفانه شورای نگهبان علیرغم این امر بر روند گزینش کاندیداهای ورود بر عرصه انتخابات دخالت می کند و اصلاح طلبان سال هاست که برای اصلاح این مساله در تلاش هستند و انتقاد دارند.

وی اظهار کرد: به اعتقاد بنده متاسفانه شورای نگهبان و هیات های نظارت ذیل آن در روند نظارت استصوابی، جناحی و گزینشی عمل می کند؛ به این معنا که افراد شاخص و کارآمد یک جناح را رد صلاحیت می کند تا جناحی دیگر بدون کوچکترین هزینه ای پیروز انتخابات شود.

سخنگوی شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان استان مرکزی درباره روند رویارویی این شورا با رد صلاحیت های انجام شده، گفت: در حال حاضر اصلاح طلبان سطح کشور و به ویژه شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان استان مرکزی بر روند عملکردی شورای نگهبان انتقاد دارند و معتقد هستیم که اعضای محترم شورای نگهبان باید با صعه صدر مجددا بررسی روند صلاحیت کاندیداها را بررسی کنند و اجازه ندهند که مجلس از افراد شایسته و توانمند تهی شود چرا که این موضوع بر منافع ملی به شدت آسیب وارد می کند.

رقابت، مردم را به پای صندوق های رای می آورد

امینی با اشاره به اینکه اصلاح طلبان به هیچ وجه رد صلاحیت های انجام شده را قبول ندارند، خاطر نشان کرد: متاسفانه شورای نگهبان در برخی شهرها به گونه ای عمل کرده که انتخابات تنها بین یک جناح برگزار می شود و اصلا کاندیدای اصلاح طلبی وجود ندارد. لذا امروز فقط امید داریم که شورای نگهبان صعه صدر به خرج دهد و اعضای فقیه آن به عنوان الگوی اخلاقی جامعه به نحوی عمل کنند که شهرها برای برگزاری انتخابات تهی از رقیب های سیاسی نباشند و جناح های مختلف سیاسی با رقابت مناسب، انتخاباتی پر شور برگزار کنند.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد استان مرکزی لازمه ی جلب نظر مردم برای شرکت در انتخابات را وجود رقابت دانست و گفت: وجود رقابت مردم را به پای صندوق های رای می آورد ولی اگر شرایط بر همین منوال بماند خطر کاهش شدید مشارکت های اجتماعی، انتخابات پیش رو را تهدید می کند.

وی ادامه داد: بهتر است که شورای نگهبان گفته های مقام معظم رهبری را سر مشق عملکرد خود قرار دهد و از امر ایشان که گفته بودند انتخابات باید پرشور برگزار شود در رد صلاحیت ها تجدید نظر کند.

امینی افزود: شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان استان مرکزی در حوزه های انتخاباتی که کاندیدا داشته باشد، لیست واحد انتخاباتی خواهد داد و از هم فکران خود نیز برای حضور در انتخابات دعوت می کند اما در شهر یا حوزه انتخاباتی که کاندیدا نداشته باشند، لیست ارائه نخواهد کرد و از هیچ کاندیدای غیر اصلاح طلبی نیز حمایت نمی کند.

سخنگوی شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان استان مرکزی با اشاره به اینکه این شورا فقط کاندیداهای اصلاح طلب را حمایت می کند، اظهار کرد: چنین موضوعی که شورای سیاست گذاری به دلیل نداشتن کاندیدا دست به ائتلاف با مستقلین یا برخی اشخاص وابسته به جناح مقابل بزند، صحت ندارد و این مباحث اصلا در شورای سیاست گذاری مطرح نشده است چرا که از نظر ما یک نفر یا اصلاح طلبی را قبول دارد و یا ندارد.

امینی در پایان تاکید کرد: درحال حاضر تمامی هم و غم شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان استان مرکزی جلب نظر شورای نگهبان برای تایید صلاحیت کاندیداهای جبهه اصلاحات است و از این شورا تقاضا دارد تا افرادی را که به دلایل سیاسی رد صلاحیت کرده را مورد تایید قرار دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز