معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در جمع رای اولی ها :

آحاد مردم و بویژه رای اولی ها، دست خداوند در عزت بخشیدن به کاندیداها در پای صندوق های رای هستند

۱۳۹۸/۱۱/۲۸ - ۱۳:۱۱:۲۰
کد خبر: ۹۶۵۶۰۶
آحاد مردم و بویژه رای اولی ها، دست خداوند در عزت بخشیدن به کاندیداها در پای صندوق های رای هستند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان سمنان گفت: تمامی آحاد مردم و به ویژه رای اولی ها، دست خداوند برای عزت بخشیدن به کاندیداها و انتخاب فرد اصلح در پای صندوق رای هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ خجسته پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان روز دوشنبه در همایش حماسه رای اولی های استان در سالن شهید مطهری اداره کل آموزش و پرورش، با بیان اینکه انتخابات عرصه ای است که افراد خود را برای قرار گرفتن در جایگاهی از حکومت داوطلب می کنند، خاطر نشان کرد:ما نیز وسیله ای هستیم تا با قرار گرفتن در پای صندوق ها، در عزت بخشیدن به کاندیدا، دست خداوند باشیم و باید به این مهم توجه کنیم تا به افرادی که رای می دهیم متناسب با جایگاهی که برای آن داوطلب شدند، تخصص، توانایی، دانایی، دانش و ویژگی های متناسب با آن را داشته باشند.
وی در ابتدای سخن با دانش آموزان و رای اولی های استان، به آغاز داستان های کودکانه و عبارت " یکی بود، یکی نبود" اشاره داشت و گفت: در واقع این عبارت اشاره به خداوند متعال دارد که تک، واحد و یکتا بود و بزرگی و عظمت آن بی نهایت است و هیچ عمل و حرکتی بدون اراده خداوند امکان ‌پذیر نخواهد شد.
خجسته پور در ادامه با اشاره به آیه قرآنی "تُعَزُّ مَن تَشاء و تُزِلُّ مَن تَشاء" ، گفت: خداوند اگر بخواهد عزت و اگر نخواهد نیز ذلت به بندگان خود می دهد، اما بخشیدن این عزت و ذلت ویژگی ها و زمینه هایی دارد و در چارچوب و قالب سُنت خدا صورت می گیرد.
وی ادامه داد: توکل و سَعی در کنار هم، سُنت خداوند است و اگر در این سُنت قرار بگیریم و به معنای واقعی کلمه به آن عمل کنیم، یقینا عزت خداوند نصیب ما خواهد شد و در غیر این صورت ذلت برای ما به همراه خواهد داشت.
معاون استاندار سمنان با بیان اینکه سُنت خداوند به هیچ عنوان تغییر پذیر نیست، به زندگی و داستان حضرت یوسف(ع) اشاره داشت و افزود: زمانی که حضرت یوسف(ع) توکل به خداوند که یکی از رُکن های اصلی سُنت خداوند است را در زندان فراموش کرد و به بنده خدا متوصل شد، خداوند به او عزت آزادی را عطا نکرد، اما زمانی که خواب پادشاه مصر را تعبیر نمود، برای کمک و رسیدگی به امورات مردم برای عبور از خشکسالی و قحطی، خود را برای انتخاب کاندید قرار داد و از خود نیز با ویژگی های حافظ، امانت دار بودن و دانایی و تدبیر به همراه تخصص تعریف نمود.
رئیس ستاد انتخابات استان با اشاره به داستان حضرت هاجر(س) و حضرت اسماعیل(ع) نیز در ادامه اظهار داشت: حضرت هاجر(س) زمانیکه خود و فرزند خود را در بیابانی بی آب و علف و فرزندش را تشنه و بی تاب دید، با توکل به خداوند در پی دستیابی به آب، سعی نمود و بر طبق سُنت خداوند، ایزد منان نیز به او عزت داد و آب گوارا را از زمین جوشاند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اظهار داشت: زمانی که سعی در کنار توکل با هم قرار بگیرد، موفقیت و پیروزی حاصل خواهد شد، چرا که در سُنت خداوند تغییر و تبدیلی نیست، خداوند به بندگان خود که در این راه و طریقت قرار بگیرند، عزت می بخشد.
وی در همایش ویژه رای اولی های استان تاکید کرد: کاندیدا و داوطلب شدن برای در اختیار گرفتن مقامات یک حکومت برای خدمت به مردم در صورتی که متناسب با آن جایگاه توانمندی وجود داشته باشد، صد البته که اقدامی بسیار پسندیده و ارزشمند است و انشالله با حضور شما رای اولی ها و مشارکت پرشور و حماسی مردم عزیز، شاهد برگزاری انتخاباتی باشکوه در دوم اسفندماه سال جاری خواهیم بود.

منبع: روابط عمومی، تشریفات و امور بین الملل استانداری سمنان

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز