بیش از ۲۶۰ معتاد بهبود یافته از وام خود اشتغالی بهرمند شدند

۱۳۹۸/۱۱/۲۹ - ۱۵:۴۴:۲۲
کد خبر: ۹۶۶۲۵۶
بیش از ۲۶۰ معتاد بهبود یافته از وام خود اشتغالی بهرمند شدند
مدیرکل بهزیستی مازندران در پنجمین جلسه کمیته هماهنگی ماده ۱۶، از بهرمندی ۲۶۵ معتاد بهبود یافته استان از وام خود اشتغالی خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ گوهردهی موضوع این جلسه را پیگیری مصوبات پیشین و بررسی نحوه پذیرش و مشکلات موجود در مرکز درمانی و نگهداری شبانه روزی ماده ۱۶ قاجارخیل شهرستان ساری اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۱۴۸ مرکز مراقبتی و ترک اعتیاد در مازندران وجود دارد.

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه در حوزه درمان و پیشگیری از اعتیاد، ۱۰ ماه امسال بیش از ۲۱ هزار نفر پذیرش شده و بیش از ۷۵۰ نفر با معرفی بهزیستی استان از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند افزود: با توجه به برنامه تکلیفی ۷ درصد افراد تحت پوشش و بهره مندی از تسهیلات اشتغال بهزیستی، تاکنون ۲۶۵ معتاد بهبود یافته مازندرانی از وام خود اشتغالی استفاده کردند.

گوهردهی با تاکید بر همکاری و انجام صحیح وظایف سایر دستگاه‌ها پس از ترخیص معتادان متجاهر تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده، ۱۰ درصد پذیرش شوندگان بهبودی کامل داشته و بقیه نیز در سیر درمانی و مراقبتی مناسب قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی مازندران اعتبارات امسال برای ماده ۱۶ را حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: از این میزان حدود یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان اختصاص داده شده و این درحالی است که هزینه مراکز بیش از ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است.

گوهردهی، ظرفیت اسمی مراکز را ۱۲۵ نفر عنوان کرد و افزود: برای اجرای هرچه بهتر طرح باید منابع کامل آن اختصاص یافته و علاوه بر آن باید در فرآیند نگهداری و درمان در مرکز ماده ۱۶ تغییر رویکردی اتفاق بیافتد.

همچنین معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران در این جلسه، مهمترین بخش درمان اعتیاد را توجه به فرد بهبود یافته پس از ترخیص بیان کرد و گفت: استانداری از طرح‌های اجرایی برای بکارگیری افراد بهبودیافته با هدف توانمندی و اشتغال دائمی آن‌ها استقبال می‌کند.

حسن نژاد با تاکید بر رویکرد مبتنی بر درمان و حمایت در این مراکز افزود: استفاده از ظرفیت خیران و دیگر دستگاه‌ها می‌تواند اقدام مناسبی برای رفع مشکلات مراکز درمان اعتیاد باشد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با تاکید بر پذیرش معتادان متجاهر در مراکز ماده ۱۶ تصریح کرد: فقط تکمیل ظرفیت اسمی این مراکز مدنظر نبوده و نباید هر فرد معتاد غیرمتجاهر را دستگیر و به مراکز ماده ۱۶ منتقل کنیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل مازندران هم نیز بر اهمیت ارتقا سطح فرهنگ با توجه به آموزه‌های دینی برای کاهش و کنترل اعتیاد و نیز توجه به امر به معروف تاکید کرد و گفت: توجه به معروف باید از درون خانواده‌ها آغاز شده تا به جامعه سرایت پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی، هدف از تداوم جلسات دادستان‌ها و دیگر نهاد‌های ذیربط با موضوع ماده ۱۶، را پیگیری مراقبت‌ها و فعالیت‌های مندرج در آیین نامه برشمرد و افزود: همه اقدامات انجام شده برای دست یافتن به نتایج مناسب و مطلوب، رفع مشکلات و موانع موجود و نیز خروج مناسب و موفق افراد موضوع ماده ۱۶ است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز