رئیس دانشگاه علوم پزشکی؛

یک مورد مثبت کرونا در اراک مشاهده شد / تجهیزات آزمایشگاهی کرونا در اراک مستقر است / اطلاع‌رسانی شفاف و بدون پرده در مورد کرونا سیاست وزارت بهداشت است

۱۳۹۸/۱۲/۰۱ - ۱۵:۴۱:۳۷
کد خبر: ۹۶۷۰۸۲
یک مورد مثبت کرونا در اراک مشاهده شد / تجهیزات آزمایشگاهی کرونا در اراک مستقر است / اطلاع‌رسانی شفاف و بدون پرده در مورد کرونا  سیاست وزارت بهداشت است
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: یک مورد مثبت بیماری کرونا در این شهرستان تشخیص داده شد و اکنون تحت مراقبت‌های ویژه و قرنطینه است.

به گزارش برنا از اراک ، دکتر محمد جمالیان افزود: هشت مورد بیمار مشکوک به کرونا ویروس در کل استان و اراک وجود داشت که پس از آزمایش‌های تخصصی بیماری یک نفر تایید شد و نتایج آزمایشگاهی هفت بیمار دیگر منفی بود.

وی اظهار داشت: مورد آزمایشگاهی فرد مشکوک به کرونا ویروس برای تایید نهایی و قطعی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  ارجاع شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: تجهیزات تخصصی آزمایشگاهی کرونا ویروس از کشور آلمان خریداری و در اراک مستقر شده و با کمترین فرصت‌سوزی امکان تشخیص و اقدامات لازم در زمینه بیماران احتمالی وجود دارد.

دکتر جمالیان ادامه داد: ترس و وحشت مردم از کرونا ویروس بی مورد است زیرا  ۷۰ درصد مبتلایان به این ویروس به‌صورت سرپایی درمان شده و ۳۰ درصد آنان نیاز به بستری دارند و این ویروس تنها ۲ تا چهار درصد منجر به مرگ می‌شود که این مهم با آنفلوآنزایی که امسال پشت سر گذاشته شد قابل مقایسه نیست.

وی گفت: سرعت بالای انتشار این ویروس از جمله عواملی است که  نگرانی مسوولان وزارت بهداشت و آموزش پزشکی را برانگیخته است و  این مهم نیز با رعایت اصول بهداشتی فردی قابل پیشگیری است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: هر فرد تب‌دار با علایم سرفه  باید از ماسک استفاده کند و تا حد امکان از منزل خارج نشود و مردم باید به صورت جدی از دست دادن و روبوسی بپرهیزند.

دکتر جمالیان بیان کرد: شستشوی دست‌ها  با آب و صابون مایع به مدت ۲۰ دقیقه  چندین بار در روز الزامیست و در کاهش سرعت پخش ویروس اثر مستقیم دارد.

وی ادامه داد: اطلاع‌رسانی شفاف و بدون پرده در مورد کرونا ویروس سیاست وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی است اما نیاز است که مردم برای پیگیری اخبار کرونا تنها از مراجع رسمی خبری و رسانه‌های معتبر اقدام کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مردم برای تهیه ماسک نباید به داروخانه‌ها هجوم ببرند تا همه بتوانند از امکانات موجود بهره بگیرند و تقاضای کاذب در خرید ماسک به افزایش قیمت دامن زده و این مسئله به نفع هیچ‌کس نیست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز