آغاز طرح پایش نوروزی بازار در سمنان

۱۳۹۸/۱۲/۰۳ - ۱۱:۳۷:۱۲
کد خبر: ۹۶۷۹۱۱
آغاز طرح پایش نوروزی بازار در سمنان
اجرای طرح نظارتی و پایش بازار ویژه نوروز 99 در استان سمنان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: این طرح نظارتی تا 15 فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.
بهروز اسودی افزود: در این طرح بازدید های روزانه از واحد‌های صنفی و سطح عرضه انجام و وضعیت بازار کالا و خدمات اولویت دار در مراحل تأمین، توزیع، ارائه خدمات و قیمت مورد کنترل و نظارت قرار خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه این بازرسی ها در دو بخش کالایی و خدماتی و بصورت شبانه روزی اجرا می‌شود افزود: بالغ بر 55 نفر در استان سمنان به عنوان بازرس و کارشناس نظارت و بازرسی به صورت محسوس و 195 ناظر افتخاری به صورت نامحسوس وضعیت بازار و فعالیت واحدهای صنفی و خدماتی را رصد می کنند.
نظارت ویژه بر نحوه تأمین، جذب، توزیع و قیمت میوه و مرکبات ، نظارت بر مراکز نگهداری کالا (سردخانه­ ها، بنادر، انبارها) و بررسی میزان موجودی کالا در اول و پایان دوره ، نظارت بر رعایت ضرایب سود قانونی، نصب برچسب قیمت، صدور فاکتور ، لحاظ مواد 70 و 84 قانون نظام صنفی و آئین نامه های مربوطه برای برگزاری فروش فوق العاده و حراج در واحد های صنفی استقرار گروه های بازرسی سیار و ثابت در مراکز عمده عرضه کالا، میادین میوه و تره­ بار، پایانه­ های مسافربری بین شهری ، نمایشگاه­ های عرضه مستقیم کالا و سطح شهر به منظور سهولت در دسترسی مصرف کنندگان به مراجع نظارتی و رسیدگی سریع و مؤثر به تخلفات از مهمترین موارد نظارتی در این طرح است.
وی تأکید کرد:  مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف نظیر از گران فروشی ، کم فروشی ، درج نکردن قیمت و نصب نرخنامه ، صادر نکردن صورتحساب ، با شماره تلفن گویا 124 سامانه ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تماس بگیرند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز