اطلاعیه؛

تقاضای کاذب دارو توزیع اقلام را با مشکل مواجه می کند

۱۳۹۸/۱۲/۱۰ - ۱۱:۰۴:۴۴
کد خبر: ۹۷۰۹۸۳
تقاضای کاذب دارو توزیع اقلام را با مشکل مواجه می کند
انجمن داروسازان استان مرکزی با صدور اطلاعیه‌ای از مردم درخواست کرد با کاهش تقاضای کاذب در تهیه دارو ملزومات بهداشتی و ضدعفونی داروخانه‌ها را در تکالیف سنگین خود در شرایط کنونی یاری دهند.

به گزارش برنا از اراک ، در این اطلاعیه آمده است: ظرفیت ارایه خدمات از طریق داروخانه‌ها مشخص است و تقاضای کاذب و خرید بیش از حد دارو و تجهیزاتی مانند ماسک و مواد ضد عفونی موجب می‌شود که مدیریت توزیع اقلام بهداشتی و دارویی با مشکل مواجه شود و افرادی که نیاز مبرم به این خدمات دارند نتوانند به شکل مطلوب بهره‌مند شوند.

در بخشی از این اطلاعیه عنوان شده است: داروسازان و کادر خدمات داروخانه‌ها در روزهای سخت شیوع ویروس کرونا در کنار کادر درمانی زحمتکش درمانی در خط اول مواجهه با بیماری هستند و این ازز جان گذشتگی قابل تحسین است.

اطلاعیه می‌افزاید: در هفته اخیر حجم کاری داروخانه‌ها چند برابر شده و از طرفی تهیه ملزومات مورد نیاز این شرایط بسیار سخت و طاقت فرسا است و مردم باید با درک این وضعیت با تهیه معقول اقلام مصرفی بهداشتی با سیستم داروخانه‌ها همراهی داشته باشند.
در بخشی از این اطلاعیه بیان شده است: فشار روانی مضاعف جامعه در مهار کرونا ویروس اثری نداردو مردم تنها باید به صورت منطقی و با حفظ بهداشت فردی و خودمراقبتی در پیشگیری از این بیماری بکوشند.
اطلاعیه عنوان کرده است: شرکت های تولیدی و توزیعی با همه توان در کنار داروخانه‌ها هستند تا اقلام پرمصرف دارویی و بهداشتی و ضدعفونی روزهای اخیر تامین شود و نیاز است مردم با حفظ آرامش به توصیه‌های بهداشتی توجه کنند و با خودداری کردن از خرید بیش از حد مورد نیاز از تجهیزاتی مانند ماسک و مواد ضد عفونی، از ایجاد بحران کمبود جلوگیری شود.

در این اطلاعیه آمده است:  مسئولین دانشگاه علوم پزشکی و معاونت غذا و داروی اراک با درک شرایط موجود کنار داروخانه‌ها بوده‌اند و تیم مدیریت سلامت استان در شیوع کرونا ویروس نشان داد که با همدلی در مواقع سخت برای سلامت و بهداشت جامعه از هر کوششی دریغ ندارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز