فعالیت تجاری مجدد مرز باشماق مریوان

۱۳۹۸/۱۲/۱۲ - ۱۱:۰۳:۵۱
کد خبر: ۹۷۲۰۷۸
فعالیت تجاری مجدد مرز باشماق مریوان
مدیرکل گمرکات کردستان از آغاز مجدد فعالیت تجاری در مرز باشماق مریوان خبر داد و گفت: از از آنجا که مرز سیرانبند بانه همچنان بسته است فعالیت‌های تجاری در این مرز نیز به باشماق منتقل شده است.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ بختیار رحمانی‌پور، با اشاره به اینکه بعد از اعلام شیوع بیماری کرونا در ایران و همچنین عراق محدودیت‌هایی در انجام مبادلات مرزی در مرزهای بین دو کشور از جمله سیرانبند و باشماق ایجاد شد، اظهار داشت: در کردستان مرزهای سیرانبند و باشماق تحت تاثیر شرایط پیش آمده قرار گرفتند و فعالیت تجاری و مسافری در آنها برای مدتی (چهار روز) متوقف شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر مرز سیرانبند بانه همچنان بسته است و طرف عراقی بازگشایی این مرز را به استقرار کادر پزشکی در این مرز مشروط کرده است به همین دلیل حجم ترافیک کامیون‌ها در سیرانبند به باشماق منتقل شد و هم اکنون صادرات و واردات کالا در باشماق بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.

رحمانی‌پور یادآور شد: اجازه خروج ایرانی‌ها از بخش مسافری مرز باشماق داده نمی‌شود ولی عراقی‌ها می‌توانند به کشورشان بازگردند و در مقابل هم ایرانی‌ها می‌توانند از این مرز وارد کشور شوند البته در بدو ورود توسط کادر پزشکی مستقر در مرز آزمایش و تست لازم از آنها گرفته می‌شود.

مرز رسمی باشماق مریوان در کردستان یکی از مهمترین مرزهای رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می‌آید.

گمرکات استان کردستان با شعبه های فعال در سنندج، باشماق مریوان، سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارائه می کند.

گمرک سیرانبند و باشماق از مرزهای گمرکی فعال رسمی و بین المللی استان هستند و گمرک مریوان در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز