دستور معاون امنیتی استاندار به مسئولان:

مقابله با شایعه پراکنان کرونایی / اطلاع رسانی مستمر با هدف ایجاد آرامش در جامعه

۱۳۹۸/۱۲/۱۲ - ۲۱:۱۱:۴۲
کد خبر: ۹۷۲۴۲۸
معاون استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اطلاع رسانی مستمر با هدف ایجاد آرامش در جامعه عنوان کرد: نیاز است دستگاه‌های اجرایی نسبت به ضدعفونی فضای اداره پیشگام بوده و اطلاعیه‌های بهداشتی را در مبادی ورودی نصب کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، ناصر خوش خبر معاون سیاسی استانداری در چهاردهمین نشست شورای اطلاع رسانی استان عنوان کرد: در انتشار مطالب توسط رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها، ارائه صحیح اخبار با بهره‌گیری از ظرفیت‌های معنوی مدنظر قرار گیرد.

وی از فعال‌سازی ستاد تنظیم بازار در حوزه وسایل و تجهیزات بهداشتی در استان خبر داد و گفت: علاوه بر اطلاع رسانی این موضوع به مردم، خروجی این ستاد نیز پیگیری و رصد شود.

رییس شورای اطلاع رسانی استان خراسان جنوبی همچنین بر مقابله با شایعه پراکنان در جامعه تاکید کرد و افزود: در این راستا با روش‌هایی همچون نمایش خط تولید و توزیع تجهیزات و وسایل بهداشتی و رسانه‌ای کردن آنها کار را پیش ببرید.

وی ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌های مجموعه دانشگاه علوم پزشکی در سطح استان برای مقابله با ویروس کرونا جدید عنوان کرد: شورای اطلاع رسانی باید با استفاده از تمامی ظرفیت‌های رسانه‌ای استان، شرایط لازم برای پیشگیری و کنترل این ویروس را فراهم کند.

خوش خبر با درخواست از همه دستگاه‌های اجرایی استان برای همکاری با دانشگاه علوم پزشکی گفت: با هم‌افزایی و تلاش‌های مضاعف مردم و مسوولان می‌توان این جبهه را تقویت کرد.

وی با اشاره به اینکه از سوی استاندار، امکانات بهداشتی خوبی برای استان پیگیری و فراهم شده است خاطرنشان کرد: برای تغییر خط یکی از کارخانه‌های تولیدی استان به منظور تهیه مواد ضدعفونی کننده کمک اعتباری پرداخت شده و با برخی استان‌ها برای تامین مواد اولیه بهداشتی هماهنگی‌هایی صورت گرفته است.

وی از کنترل مبادی ورودی استان، شامل فرودگاه‌ها، ترمینال‌ها و راه آهن و اجرای اقدامات پیشگیرانه برای ایجاد آرامش روانی در جامعه خبر داد و گفت: اقدامات در این حوزه تا زمان متوقف شدن شیوع ویروس کرونا ادامه خواهد داشت.

معاون استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اطلاع رسانی مستمر با هدف ایجاد آرامش در جامعه عنوان کرد: نیاز است دستگاه‌های اجرایی نسبت به ضدعفونی فضای اداره پیشگام بوده و اطلاعیه‌های بهداشتی را در مبادی ورودی نصب کنند.

وی همچنین به رعایت اصول بهداشتی در مراکزی همچون نانوایی‌ها، داروخانه‌ها و سایر اماکن اشاره کرد و گفت: نیروهایی که برای کمک رسانی به دانشگاه علوم پزشکی حضور پیدا می‌کنند، حتما آموزش‌های لازم را فراگرفته و به جامعه نیز منتقل کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز از حضور جمعیت هلال احمر و گروه‌های جهادی در راستای مقابله با شیوع کرونا خبر داد و گفت: رسانه‌های استان با ترویج فعالیت‌های این گروه‌ها، به ترویج روحیه ایثارگری در جامعه کمک کنند.

محمد دهقانی فیروزآبادی به برخی شایعات مطرح شده در فضای مجازی اشاره و از مردم تقاضا کرد: اطلاعات صحیح و دقیق را فقط از منبع دانشگاه علوم پزشکی دریافت کنند.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و دبیر شورای اطلاع رسانی استان نیز در این نشست گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای مصوبات قبلی شورای اطلاع رسانی را ارائه داد.

رصد رسانه‌های استان، انتشار شیوه نامه آموزشی تهیه شده توسط دانشگاه علوم پزشکی بین رسانه‌ها، مطبوعات و مراکز جمعیتی و برگزاری نشست‌های خبری مستمر برای اطلاع رسانی از سوی دانشگاه علوم پزشکی برخی از مصوبات اجرا شده بود.

سایر اعضای شورای اطلاع رسانی استان هم به ارائه نظرات خود در این زمینه پرداختند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز