آغاز بازگشت پرندگان آسیایی از آبگیرهای گچساران

۱۳۹۸/۱۲/۱۴ - ۱۱:۰۵:۲۹
کد خبر: ۹۷۳۱۴۹
آغاز بازگشت پرندگان آسیایی از آبگیرهای گچساران
فرایند بازگشت پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر مناطق سردسیری آسیا و شمال کشور در کنار منابع آبی شهرستان گچساران آغاز شد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ جمشید عبدی پور گفت: براساس شرایط محیطی،آب و هوایی و طبیعت پرندگان به تدریج در آبگیرهای دیگر شهرستان های گرمسیری و سردسیری انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه طرح مطالعاتی جامعی در مورد تاریخچه مهاجرت پرندگان آسیایی به استان انجام نشده است اظهار داشت: تعداد پرندگان مهاجر به آبگیرهای کهگیلویه و بویراحمد امسال نسبت به پارسال تغییری نکرده است.

عبدی پور عنوان کرد:این پرندگان از گروه های اگرت ها،حواصیل ها،اردک ها،باکلان ها و کشیم ها هستند که با توجه به شرایط توپوگرافی،اقلیمی ،پوشش گیاهی مختلف و وجود زیستگاه های مناسب و شرایط تغذیه ای خوب هر ساله آبگیرهای کهگیلویه و بویراحمد را برای زمستان گذرانی انتخاب می کنند.

وی بیان کرد: رودخانه های بشار،مارون،زهره،تنگ سرخ،کبکیان،خرسان،شاه بهرام و سدهای مارون ،کوثر،شاه قاسم،تالاب های برم الوان و مورد زرد زیلایی از جمله مکان هایی هستند که همه ساله از اواسط شهریور تا اواخر زمستان میزبان این پرندگان هستند.

به گفته این کارشناسان ،۷۰ درصد از گونه‌های آبگیرهای کهگیلویه و بویراحمد را آبزی و سایر پرندگان را کنار آبزی تشکیل می‌دهد.

عبدی پور عنوان کرد : در فصل حضور پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر به رودخانه های استان گشت های کنترلی حریم رودخانه ها از طریق نیروهای حفاظت محیط زیست افزایش یافته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز