در روز درختکاری :

تصویب ۷۷ میلیارد تومان برای مقابله با بیابانزایی در خراسان جنوبی

۱۳۹۸/۱۲/۱۵ - ۱۱:۵۲:۳۸
کد خبر: ۹۷۳۶۸۶
تصویب ۷۷ میلیارد تومان برای مقابله با بیابانزایی در خراسان جنوبی
نصرآبادی خبرداد: ​با تصویب 77 میلیارد تومان برای منابع طبیعی و آبخیزداری استان 5 هزار هکتار از عرصه های این استان در مقابل بیابانزایی مهار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، صبح پنجشنبه همزمان با 15 اسفند ماه و روز درختکار استاندار خراسان جنوبی،مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری با جمعی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی چند اصله نهال را در پارک جنگلی بیرجند غرس کردند. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی در این مراسم با اشاره به اینکه خراسان جنوبی یکی از 5 استان درگیر گرو غبار کشور است گفت: امسال برای مقابله با بیابان زایی برای خراسان جنوبی اعتبار ویژه ای در نظر گرفته شد.

علیرضا نصرآبادی افزود: برای این منظور 77 میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار مصوب شده است.  وی سطح در نظر گرفته شده برای اجرای طرح های مقابله با بیابان زایی در خراسان جنوبی را 5 هزار هکتار اعلام کرد که بیشترین سطح عملیات اجرایی در کشور است.

وی با توجه به اینکه 3 میلیون و 400 هزاز هکتار از مساحت استان تحت تاثیر فرسایش بادی قرار دارد گفت: این موضوع شرایط این استان را ویژه تر کرده است. 

نصرآبادی اضافه کرد: با اعتبار تخصیص یافته امیدواریم شرایط استان در بحث مقابله با بیابان زایی و همچنین افزایش سرانه ی فضای سبز تا سال آینده تغییرات چشم گیری داشته باشد. چراکه حجم زیادی از برنامه نهال کاری است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی وسعت پوشش جنگلی استان را 660 هزار هکتار عنوان کرد و گفت: گونه های غالب این جنگل ها بنه و بادامشک است.

وی گونه های منحصر به فرد جنگلی مانند دیودال،زبان گنجشک وحشی و سنو را جزو مهمترین پوشش های جنگلی  این استان در کشور دانست. 

نصرآبادی با اشاره به برنامه های این سازمان برای افزایش سرانه فضای سبز افزود: امسال نیز مانند سالهای گذشته علاوه بر هفته ی منابع طبیعی در حوزه ی اجرا نیز اقدامات موثری مانند طرح مالچ پاشی انجام شده است. 

وی تخصیص 40 میلیارد تومان برای اجرای طرح مالچ پاشی،افزایش تعداد نهالستان های استان و رسیدن به تولید بیش از 2 هزار اصله نهال از مهمترین برنامه های اجرایی امسال دانست. 

به گفته ی وی امسال توزیع بیش از 453 هزار اصله نهال، در این هفته اجرایی خواهد شد که شهروندان می توانند نهال مورد نیاز خود را با مراجعه به اداره های شهرستان و گرفتن حواله دریافت کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز