رئیس دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد؛

زنان خانه دار اراکی پیشرو در ابتلاء به کرونا

۱۳۹۸/۱۲/۲۸ - ۱۰:۳۳:۵۷
کد خبر: ۹۷۹۱۵۵
زنان خانه دار اراکی پیشرو در ابتلاء به کرونا
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در بررسی شاخص‌های آماری روز ۲۴ اسفند ماه مبتلایان به کووید ۱۹ در شهرستان‌های تابعه علوم پزشکی اراک، زنان خانه‌دار بیشترین موارد ابتلا به این بیماری را در بین سایر مشاغل به خود اختصاص داده ‌اند.

به گزارش برنا از اراک،  دکتر محمد جمالیان افزود: آمار مبتلایان به ویروس کرونا  ۲۴ اسفند ماه جاری (آخرین آنالیز آماری انجام شده) در شهرستان‌های اراک، کمیجان، دلیجان، محلات ، شازند، تفرش، آشتیان، فراهان و خنداب در مجموع ۳۹۹ نفر بوده و صدرنشینی  آمار زنان خانه‌دار در ابتلا کرونا ویروس نشانگر آن است که این قشر با شمار ۱۶۵ بیمار رعایت نکردن توصیه‌های پویش در خانه ماندن و خرید نوروزی بیشترین درگیری با این ویروس را داشته‌اند.

وی توضیح داد: بازنشسته‌ها، کارمندان و مشاغل آزاد در رده‌های بعدی ابتلا به ویروس در  شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اراک قرار داشته اند.

سخنگوی کارگروه پدافند غیرعامل زیستی استان مرکزی خاطرنشان کرد: بر اساس این آمار پرستاران، کمک پرستاران با شمار ۱۴ نفر، کشاورزان با ۱۷ مبتلا، کارگران با ۱۲ بیمار کرونایی، رانندگان با شمار ۱۰ نفر و پزشکان با آمار ۹ مبتلا در رده‌های بعدی درگیری با ویروس در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اراک قرار داشته‌اند.

دکتر جمالیان توضیح داد: در شاخص‌های آماری اشاره شده اغلب مبتلایان به کرونا در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اراک دارای بیماری زمینه‌ای به ترتیب دیابت، نارسایی قلبی و عروقی، انواع سرطان‌ها و پارکینسون بوده ‌اند و ۶۰ درصد مرگ‌های رخ داده مربوط به زنان بوده و ۷۰ درصد این موارد فوت در سنین بالای ۶۰ سال اتفاق افتاده  است.

وی یادآور شد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا روز ۲۴ اسفند ماه جاری در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اراک در مجموع ۳۹۹ مورد بیمار درگیر با کرونا به ثبت رسیده که چهار نفر آنان در سنین ۱۱ تا  ۲۰ سال، ۴۳ نفر در سنین ۲۰ تا ۳۰ سال، ۵۸ نفر در سنین ۳۱ تا ۴۰ سال، ۵۹ نفر در سنین ۴۱ تا ۵۰ سال، ۸۳ نفر در سن ۵۱ تا ۶۰ سال، ۷۳ نفر در سنی ۶۱ تا ۷۰ سال، ۴۰ نفر در سنین ۷۱تا ۸۰ سال  و ۳۹ نفر در سن بالای ۸۰ سال بوده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: پنج مادر باردار نیز تا کنون در شهرستان‌های اشاره شده به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ۲ مورد در محلات و کمیجان، اراک و دلیجان هر کدام یک مورد را داشته‌اند و با مراقبت‌های انجام شده حال تمامی آنان خوب است و مراحل نقاهت درمانی را می‌گذرانند.

دکتر جمالیان بیان کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون ۴۶۰ هزار نفر در استان مرکزی از طریق ۵۴ پایگاه سلامت در خصوص ابتلا به کرونا غربالگری فعال  شده‌اند که برای ۱۲ نفر از آنان مراحل درمان دارویی آغاز شده و ۵۴۱ نفر نیز در منزل از مراقبت‌های مستمر بهره‌مند هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز