مصاحبه اختصاصی برنا با علی توانایی ورزشکار و مربی تنیس:

ظرفیت بالای تنیس استان سمنان در رده سنی پایه جهت کسب افتخارات ملی

۱۳۹۹/۰۱/۱۳ - ۱۸:۰۴:۰۸
کد خبر: ۹۸۳۳۵۷
ظرفیت بالای تنیس استان سمنان در رده سنی پایه جهت کسب افتخارات ملی
علی توانایی ورزشکار و مربی با سابقه تنیس استان سمنان در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری برنا از سمنان، به تشریح فعالیت های خود در این رشته ورزشی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان، علی توانایی ورزشکار و مربی با سابقه تنیس استان سمنان در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری برنا از سمنان، به تشریح فعالیت های خود در این رشته ورزشی پرداخت.

برنا- در ابتدا از سوابق فعالیت خود در رشته تنیس بگویید.

من 12 سال است که ورزش تنیس را به طور جدی شروع کرده و در آن فعالیت می کنم و حدود هشت سال است که به عنوان مربی در این رشته مشغول به فعالیت هستم. به عنوان ورزشکار مقام های متعدد استانی در کارنامه ورزشی دارم و همچنین اولین مربی در استان سمنان بودم که مدرک مربیگری سطح یک (level 1) را کسب کردم و نیز اولین مربی در استان سمنان که در رده سنی پایه بازیکنانی را آموزش دادم که توانستند در بالاترین سطح مسابقات کشور مقام بدست بیاورند.

همچنین به مدت سه سال مسئول کمیته استعدادیابی هیئت تنیس استان سمنان بودم که در این مدت فعالیت های زیادی در جهت رشد و توسعه تنیس پایه در استان انجام شد. در حال حاضر نیز دانشجوی کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی در دانشگاه صنعتی شاهرود هستم و با تاسیس باشگاه تنیس توانا در زمینه مربیگری و امور باشگاه داری فعالیت دارم.

 

برنا- چه خدماتی را در باشگاه خود ارائه می دهید؟

در وهله اول سعی کردیم با ایجاد محیطی سالم و شاداب، فضایی مناسب برای تمرین بازیکنان فراهم کنیم و در این باشگاه در تمامی رده های سنی از 3 سال تا 70 سال و هم برای آقایان و هم بانوان دوره های آموزشی تنیس برگزار می شود که این دوره های آموزشی در رده سنی پایه بر اساس آخرین استانداردهای فدراسیون جهانی تنیس است. همچنین مسابقات منظم و هفتگی در سطوح شهرستانی و استانی جهت رشد هرچه بیشتر بازیکنان در حال برگزاری است. دوره ویژه بدنسازی با حضور مربی بدنساز متخصص برای رده سنی پایه داریم و برای آمادگی بیشتر بازیکنان در مسابقات، امکان مشاوره روانشناختی فراهم شده است. اعزام بازیکنان به مسابقات کشوری به همراه مربی در طول فصل مسابقات از دیگر فعالیت های ما در باشگاه بوده که هم از نظر تعداد بازیکن و هم از نظر نتایج بدست آمده در استان سمنان رکورددار هستیم.

 

برنا- وضعیت رشته تنیس را در استان سمنان در بحث پایه و قهرمانی چگون ارزیابی می کنید؟ عملکرد اداره کل ورزش و جوانان در این بحث چگونه بوده است؟

به طور کلی مسیر توسعه ورزش تنیس استان در سال های اخیر رشد مثبتی داشته است. اما اگر بخواهیم وضعیت فعلی تنیس استان را در سطح کشوری و با استان های دیگر بررسی کنیم در رده سنی بزرگسالان با توجه به شرایط موجود و نتایج بدست آمده در سال های اخیر شانس چندانی برای کسب مقام در سطح یک  کشوری نداریم و اگر واقع بینانه قضاوت کنیم نهایت توان تنیس استان در تراز مسابقات سطح دو و سه کشور است. اما در رده سنی پایه با توجه به تعداد بازیکنان حرفه ای حال حاضر استان و نتایج بدست آمده در مسابقات مهم کشوری از جایگاه خوبی در سطح کشور برخوردار هستیم که با برنامه ریزی مناسب و حمایت از این قهرمانان می توان به رشد رده سنی بزرگسالان در آینده و حضور در سطح یک کشور امیدوار بود. اداره کل ورزش و جوانان استان نیز همواره حمایت خوبی از ورزش تنیس داشته که از زمان حضور آقای مجتبی جانعلی به عنوان مدیرکل این حمایت پررنگ تر شده است. همچنین با تغییر و تحولات رخ داده در هیئت تنیس استان و حضور خانم ذبیح اللهی به عنوان رئیس هیئت، انرژی و شور بیشتری در فضای تنیس استان جریان پیدا کرده است.

 

برنا-  با توجه به شیوع ویروس کرونا و نزدیکی ایام عید چه توصیه هایی برای هم استانی های خود دارید؟

مهمترین کاری که همه ما در این روزها باید انجام دهیم این است که در خانه بمانیم و البته رعایت نکات بهداشتی که مهمترین آن شستن دست ها و عدم تماس دست با چشم و دهان است. باشگاه ما از اولین باشگاه هایی بود که برای جلوگیری از شیوع این ویروس فعالیت های خودش را متوقف کرد و سعی کردیم برنامه هایی را به بازیکنان برای انجام تمرین در خانه ارائه دهیم و این کار را تا پایان تعطیلی باشگاه ادامه خواهد داشت.

 

برنا- در سال جدید چه برنامه هایی در رشته تنیس دارید؟

گسترش هرچه بیشتر این ورزش در میان کودکان و نوجوانان با برگزاری دوره های آموزش گروهی و البته در سطح قهرمانی حضور بازیکنان رده پایه در مسابقات کشوری و انشاالله راه یابی آنان به اردوهای انتخابی تیم ملی.

 

برنا- در سال جدید چه آرزویی برای خودتان و مردم ایران دارید؟

آرزوی سلامتی برای خانواده عزیزم، ورزشکاران رشته تنیس و همه مردم ایران. انشاالله که سال جدید سالی پر خیر و برکت و دور از بلا برای مردم ایران باشد. در اینجا از فرصت استفاده می کنم و از همسر و مادر عزیزم که همواره به من کمک کرده و حامی من بودند تشکر می کنم.

خبرنگار: آسیه طباطبایی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز